szefunio.pl Jedzenie9 wskazówek, jak podjadać mądrzej
ocena ():

9 wskazówek, jak podjadać mądrzej

berlin-1571046-1920.jpg

Twoja postać, przyrost masy ciała, a nawet twój nastrój mogą zależeć od tego, jak i kiedy jesz. Czas, zdrowa żywność i wielkość porcji to tylko niektóre z warunków, które muszą być spełnione, aby poczuć się lepiej. A tak przy okazji, koktajle niekoniecznie są najlepszą opcją na przekąskę.

Szefunio.pl zebrało wskazówki, jak prawidłowo żuć, wybierać mądrze, a na koniec zasugerowaliśmy 4 zdrowe przekąski.

1. Jedz wolniej.

© Depositphotos

Ciesz się każdym kawałkiem. Rozciągnij proces podjadania. Spróbuj przeznaczyć 10 minut na przekąskę i nie rozpraszaj innych czynników, takich jak telewizja, telefon czy rozmowa z kimś.

2. Wybierz odpowiedni czas.

© Depositphotos

Najlepszy czas na przekąskę jest między 12:00 a 17:00. Przekąski w tym przedziale czasowym nie tylko zapobiegną objadaniu się, ale także pomogą ograniczyć niezdrowe przekąski - co często jest powodem uzyskania nadwagi.

3. Wybierz pieczone, nie smażone.

© Depositphotos

Owoce i warzywa nie są dobre w żadnej formie. Na przykład banany i ziemniaki najlepiej upieczone, a nie usmażone. I podczas gdy pieczenie brzmi zdrowo, faktem jest, że zwykle występuje z dodatkiem oleju, a smażony olej nie jest bardzo dobrym przyjacielem naszego ciała.

4. Nie jedz przy biurku.

© Depositphotos

Bezmyślne jedzenie przy biurku, zwłaszcza bez kontroli porcji, jest niebezpieczne. Otwarty stos ciasteczek przed komputerem może pozostać niezauważony podczas pracy nad projektem.

5. Wybierz zdrową alternatywę.

© Depositphotos

Gdy Twoi współpracownicy przy herbacie lub kawie pracują ze słodyczami, przynieś zdrowe alternatywy: jak ser i owoce.

6. Jedz więcej błonnika i produktów mlecznych.

© Depositphotos

Jeśli masz siedzącą pracę, zjedz więcej błonnika i produktów mlecznych. Pomoże to jelitom poradzić sobie z brakiem aktywności. Błonnik znajduje się we wszystkich warzywach i wielu owocach, a także w pieczywie z otrębów i pełnego ziarna.

7. Spróbuj otręby.

© Depositphotos

Spróbuj chrupiących otrębów. Szybko się nasycają i pomagają obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Możesz dodać go do swojego smoothie, posypać sałatkami owocowymi lub wymieszać z twarogiem. Ale nie jedz więcej niż 30 gram otrębów dziennie i pamiętaj, aby pić dużo wody.

8. Nie pij kalorii.

© Depositphotos

Wszelkie wysokokaloryczne napoje, takie jak soki czy koktajle, nie zadowoli Cię przez długi czas i prawdopodobnie przekroczą dopuszczalne limity kalorii i cukru.

9. Przygotuj przekąski w domu.

© Depositphotos

W sklepach i restauracjach typu fast food rzadko można znaleźć coś zdrowego w gotowej formie, więc łatwiej jest po prostu chwycić tabliczkę czekolady i wrócić do pracy. Jeśli przygotowujesz coś w domu jak zdrowe ciasteczko, suszone banany w piekarniku, plasterki jabłek - masz większą kontrolę nad składnikami, które jesz i kiedy przynosisz własne pyszne przekąski, będziesz mniej kuszony, by kupić coś złego dla ciebie .

BONUS: Co jeść jako zdrową przekąskę?

Twarożek

© Depositphotos

Wspaniała opcja przekąski w dowolnym momencie. Na lunch można zjeść ser z jagodami i owocami. Na słoną przekąskę możesz spróbować twarożku z warzywami.

Każdy owoc

© Depositphotos

Jabłka, gruszki, banany, pomarańcze, grejpfruty, brzoskwinie, 4-5 moreli lub miska sezonowych jagód. Ale nie przejadaj ich. Owoce są bogate w kalorie i zawierają fruktozę, więc łatwo z nimi przesadzić.

Orzechy i nasiona

© Depositphotos

Nie jedz więcej niż 25 gramów. Orzechy są bardzo zdrowe, ponieważ zawierają nienasycone tłuszcze. Ale mają też dużo kalorii.

Zdrowa kanapka

© Depositphotos

Zrób kanapkę w ten sposób: użyj cienkiego ciasta, dodaj grillowane kawałki kurczaka lub sera, a na wierzchu dowolne warzywa i sałatę.

Hummus lub guacamole

© Depositphotos

Te sosy w połączeniu z warzywami i pełnymi ziarnami zaspokoją twój głód i napełnią cię, a są dobre dla ciebie z powodu zawartości białka i błonnika.

Twoja ocena:

Tagi

#skuteczna dieta #zdrowie #zdrowe jedzenie #zdrowe nawyki #zdrowie #zdrowe odżywianie #dieta #przekąski #zdrowe przekąski

Dodaj komentarz

Najciekawsze

Zobacz Także

Podobne