szefunio.pl PoradyJak napisać dobry tekst na stronę www?
ocena ():

Jak napisać dobry tekst na stronę www?

berlin-1571046-1920.jpg

Wystarczy wpisać interesujące nas pytanie lub hasło w wyszukiwarkę Google, aby znaleźć mnóstwo tekstów na dany temat. Duży przesyt treści powoduje, że trudno zainteresować odbiorcę i zachęcić go do pozostania na danej witrynie na dłużej. Jak zatem sprawić, aby dodawane teksty znajdowały się wysoko w wynikach wyszukiwania Google i jednocześnie potrafiły zainteresować użytkowników Internetu? Można samodzielnie stworzyć wysokiej jakości treści, jednak rozwiązanie to nie będzie tak skuteczne jak w przypadku współpracy z profesjonalną agencją interaktywną Argonium. W niniejszym artykule podpowiadamy, jakimi zasadami kierują się doświadczeni copywriterzy przy tworzeniu tekstów na strony www.

Wartość merytoryczna

Dla użytkowników Internetu najważniejsza jest treść przekazana w jasny i czytelny sposób. Jeśli natkną się oni na długie bloki tekstu, na które składają się bezużyteczne informacje czy zbyt szczegółowe drobiazgi, z pewnością przejdą do innej witryny. Zalecamy pisać teksty na strony www w myśl zasady "od ogółu do szczegółu", czyli uwypuklając najważniejsze kwestie oraz te ogólne w początkowych partiach tekstu i umieszczając szczegóły poniżej. Oczywiście wszystkie pisane teksty powinny mieć skonkretyzowaną grupę docelową z tego względu, że innymi sposobami zwraca się do różnych odbiorców. Laikom zawiłe kwestie należy wyjaśnić jak najprościej, zaś specjalistyczne słownictwo branżowe można śmiało zostawić dla osób znających daną dziedzinę od podszewki. Teksty są dedykowane przede wszystkim ludziom, nie tylko robotom Google, o czym warto pamiętać.

Pozycjonowanie witryny

Mimo że powyżej zaznaczyliśmy wagę pisania dla konkretnej grupy docelowej, najbardziej skuteczne będą takowe działania związane z wykorzystaniem narzędzi pozycjonowania. Unikalne treści na strony www odpowiednio nasycone frazami kluczowymi znajdą się najwyżej w wynikach wyszukiwania Google, a treści zduplikowane i mało wartościowe zostaną umieszczone w odległych zakątkach Internetu. Roboty Google zajmują się selekcjonowaniem tekstów według rygorystycznych reguł decydujących o szacowanej wartości opisów czy artykułów w oczach potencjalnej osoby należącej do grupy docelowej.

Kwestie wizualne i poprawnościowe

Dobrze napisany tekst to nie tylko warta uwagi treść, ale też estetyka. Chyba każdy się z nami zgodzi, że nic nie odstrasza tak skutecznie, jak męczące oczy, długie bloki tekstu. Odpowiednio skonstruowany tekst na stronę www powinien uwzględniać przejrzystą czcionkę, interlinię, nagłówki oraz pogrubienia najistotniejszych elementów. Jest to ważne jeszcze z jednego punktu widzenia - użytkownicy Internetu nie czytają całości publikowanych tekstów. Nie warto się łudzić, że tak właśnie jest, a lepiej ułatwić im znalezienie interesujących ich z założenia kwestii.

Nie zapomnij sprawdzić poprawności treści tworzonych na strony www przed ich opublikowaniem. Literówki oraz błędy ortograficzne i stylistyczne nie tylko niekiedy bawią internautów, ale też sugerują niską wiarygodność autora tekstu. Wbrew pozorom o pomyłki wcale nietrudno, zwłaszcza gdy pisze się szybko. Kluczowe jest weryfikowanie wszystkich treści pod kątem poprawności językowej i merytorycznej przed ich opublikowaniem.

Twoja ocena:

Dodaj komentarz