Gwiazdki hotelowe, co oznaczają i za co są przyznawane?

Wybór noclegu na wakacje czy wyjazd służbowy nie jest łatwym zadaniem. Poza ceną, lokalizacją i opinią innych podróżnych w internecie w decyzji bardzo pomagają gwiazdki hotelowe. Ich ilość to informacja o standardzie obiektu. Dają one również pogląd na to jakich udogodnień w danym miejscu można się spodziewać. Znajomość systemu gwiazdek hotelowych bardzo ułatwia korzystanie z pobytu w tego typu miejscach. Dzięki nim można uniknąć wielu rozczarowań i niezadowolenia z pobytu w danym hotelu. Co oznaczają gwiazdki hotelowe i za co są przyznawane? Odpowiedź w tym artykule.
Co oznaczają gwiazdki hotelowe?
Gwiazdka hotelowa jest oceną jakości. Ten system oznaczenia kojarzy się dziś przede wszystkim z branżą hotelarską choć swoje źródło ma w oznaczeniu butelek brandy. W Polsce na podstawie przepisów zawartych w ustawie o Usługach Turystycznych z 1997 roku gwiazdki hotelowe przydziela Marszałek Województwa przy pomocy specjalnej komisji. W jej skład wchodzą przedstawiciele Sanepidu, straży pożarnej, nadzoru budowlanego, a także specjaliści z branży hotelarskiej. Na ilość przyznanych gwiazdek hotelowych składa się wiele czynników. Komisja ocenia nie tylko wygląd pokoi czy dodatkowe usługi, ale także wiele rzeczy, na które podróżni nie zwracają zbytniej uwagi. Należy do nich ocena wyglądu całego obiektu z zewnątrz i jego otoczenia, oświetlenia, ilości wind i schodów przeciwpożarowych. Poza samym komfortem duże znaczenie ma przecież bezpieczeństwo gości hotelowych. Komisja przydzielająca gwiazdki hotelom w Polsce opiera się na liście liczącej aż 52 pozycje. Najważniejsze z nich to lokalizacja, wykształcenie, profesjonalizm i umiejętności obsługi, wyposażenie pokoi, udogodnienia, ilość sposobów płatności w recepcji, wystrój oraz usługi dodatkowe.
Za co przyznawane są gwiazdki hotelowe?
Liczba gwiazdek jakie otrzymał dany hotel Jarosław ma duże znaczenie. Dlatego wiele tego typu obiektów cały czas ulepsza swoją placówkę i doskonali umiejętności obsługi, by pozyskać ich większą liczbę. Hotele, którym przyznano 1 gwiazdkę dedykowane są dla niewymagających klientów. Mają one minimalistycznie urządzone pokoje (często bez telewizora i klimatyzacji) oraz brak udogodnień dla podróżnych. Obiekty, które mogą pochwalić się 2 gwiazdkami mają niewiele więcej udogodnień. Do dyspozycji gości są nieco większe pokoje wyposażone w radio, dodatkowo istnieje w nich możliwość korzystania z Internetu, aperitiff baru lub baru kawowego. W tym przypadku można liczyć też na własną łazienkę w pokoju, zwłaszcza jeśli mowa o nowym hotelu 2- gwiazdkowym. Znaczną różnicę w standardzie można odczuć decydując się na hotel, który otrzymał 3 gwiazdki. W takich obiektach funkcjonuje restauracja, wi-fi, jest dostępna usługa room-service, a czasem nawet centrum wellnes lub spa. Nocując w hotelu, który może pochwalić się 4 gwiazdkami możemy liczyć na wyższy poziom standardu. W takich obiektach, które często położone są w atrakcyjnej lokalizacji goście korzystają też ze sporo większych, wyciszonych pokoi. Dodatkowo miejsca tego typu mają rozbudowaną ofertę dla firm- można w nich zorganizować konferencje, wystawny bankiet lub szkolenie. Obsługi udziela tu dwujęzyczna recepcja czynna 24 godziny na dobę. Ponadto w takich miejscach goście mają do wyboru, co najmniej dwa rodzaje usług związanych z odnową biologiczną. 5 gwiazdek mogą otrzymać tylko hotele najwyższej klasy. Taką ocenę dostają zazwyczaj miejsca oferujące nocleg w wyjątkowym obiekcie np. zamku lub zabytkowym pałacu w malowniczej okolicy. Dodatkowo na terenie takiego hotelu znajduje się ekskluzywna restauracja ze znanym szefem kuchni. Goście tego typu miejsca korzystają także z wyjątkowo komfortowych i designersko urządzonych pokoi oraz bardzo rozbudowanej oferty spa i wellnes.
Dodaj komentarz