szefunio.pl Porady10 zasad zdrowego stylu życia, które już nie działają
ocena ():

10 zasad zdrowego stylu życia, które już nie działają

berlin-1571046-1920.jpg

Podstawy zdrowego stylu życia wydają się utknąć w naszej pamięci i stać się akceptowanymi prawdami. Kiedy twoja waga łazienkowa pokazuje większą liczbę niż jesteś przyzwyczajona, wszystkie te prawdy pojawiają się w twoim umyśle. Sądzisz, że mogą pomóc ci odzyskać formę: biegać rano, spożywać posiłki w tym samym czasie, unikać słodyczy, pić dużo wody. Ale czy wszystkie te zasady naprawdę działają?

Szefunio.pl zebrało 10 zasad zdrowego stylu życia, które powinny zostać zmienione dawno temu.

10. Spanie przez 8 godzin

Nie jest konieczne spać przez 8 godzin © depositphotos

Badania przeprowadzone przez American Academy of Sleep Medicine dowiodły, że osoba potrzebuje 7 godzin snu, aby ciało mogło wydajnie pracować i poczuć się energetyzowane w ciągu dnia. Twoje ciało potrzebuje tego czasu, aby wzmocnić się i zregenerować w nocy.

9. Jedzenie dużego śniadania

Nie zmuszaj się do jedzenia śniadania © depositphotos

Bogactwo i ilość śniadań powinny zawsze zależeć od indywidualnych potrzeb danej osoby. Jedzenie jest przydatne tylko wtedy, gdy naprawdę chcesz je zjeść. Dlatego jeśli nie możesz jeść rano, nie torturuj się, po prostu wypij szklankę wody.

8. Jogging rano

Poranne bieganie nie jest konieczne © depositphotos

Jogging jest równie przydatny zarówno rano, jak i wieczorem, więc jeśli nie masz ani czasu, ani zamiaru biegania wcześnie rano, nie rób tego. Poza tym powinieneś pozwolić swojemu organizmowi odpowiednio się obudzić, zanim zaczniesz biegać rano. Lepiej zjeść śniadanie i poczekać co najmniej 40 minut przed wykonaniem ćwiczeń fizycznych. W przeciwnym razie możesz stracić przytomność, mieć ból głowy lub nieregularne bicie serca.

7. Unikanie słodyczy

Lepsza jest redukcja niż całkowite unikanie słodyczy © depositphotos

Jedzenie słodyczy jest dobre dla ludzkiego organizmu, ponieważ zawiera glukozę, kluczowy element prawidłowego funkcjonowania mózgu. Dlatego nie należy całkowicie eliminować słodyczy z diety. Ale możesz spróbować zminimalizować ilość spożywanego cukru. Na przykład jedz naturalne jogurty, pij gorące napoje bez cukru lub jedz owoce zamiast słodyczy.

6. Trening do momentu wyczerpania

Nie wyczerpuj codziennie swój organizm treningiem © depositphotos

"Jeśli twoje ciało nie boli następnego dnia rano, oznacza to, że nie ćwiczyłeś prawidłowo." W rzeczywistości ból mięśni po treningu występuje, gdy obciążenie twojego ciała jest zbyt duże. Bolesność mięśni może być również oznaką uszkodzenia tkanki mięśniowej. W takim przypadku lepiej przerwać sesje treningowe, aż do pełnego powrotu do zdrowia.

5. Brak wody pitnej podczas posiłków

Pij wodę podczas posiłków © depositphotos

Woda jest niezbędnym elementem prawidłowo działającego układu trawiennego. Jeśli twoje ciało nie ma wystarczającej ilości płynu, twój żołądek bierze go ze śliny. Dlatego woda pitna jest dobra i niezbędna dla twojego ciała. Ułatwisz trawienie i wchłonięcie pokarmu przez żołądek.

4. Jedzenie posiłków w tym samym czasie

Posiłki nie muszą być regularne © depositphotos

Nie musisz jeść, jeśli nie czujesz się głodny. Główną zasadą jest jeść tylko wtedy, gdy czujesz się głodny. Twoje ciało zasygnalizuje ci, kiedy nadszedł czas jedzenia. Jeśli chodzi o liczbę posiłków, lepiej podzielić codzienne posiłki na 5-6 osobnych posiłków.

3. Szczotkowanie zębów po każdym posiłku

Wystarczy szczotkować zęby dwa razy dziennie © depositphotos

W ciągu dnia jemy dużo kwaśnej żywności: herbaty cytrynowej, ogórków, sosów sałatkowych itp. Resztki tych kwaśnych pokarmów mogą uszkodzić szkliwo. Mycie zębów tuż po posiłku może pogorszyć obrażenia. Poza tym częste szczotkowanie może prowadzić do obolałych i krwawiących dziąseł. Nie podążaj za każdą nową zasadą, którą słyszysz, po prostu myj zęby rano i wieczorem jak poprzednio.

2. Powiedzenie 'nie' produktom piekarniczym

Piekarnicze produkty  są również potrzebne w naszej diecie © depositphotos

Chleb zawiera dużo błonnika pokarmowego, który wyciąga cholesterol i kwas żółciowy z organizmu. Chleb również przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania układu trawiennego. Oczywiście nie oznacza to, że powinieneś być wypchany po brzegi chlebem; 200 g dziennie powinno wystarczyć.

1. Picie 2 litrów wody dziennie

Pij wodę w zależności od twojego zapotrzebowania © depositphotos
Ilość wody, którą pijesz w ciągu dnia, powinna być zgodna z Twoją wagą: 30 ml / kg. Należy również zwrócić uwagę na następujące czynniki: warunki pogodowe, wilgotność i utratę wody podczas treningów. Jeśli chodzi o utrzymywanie równowagi wodnej w organizmie, możesz również pić herbatę, kawę, sok i inne płyny.

 

Twoja ocena:

Dodaj komentarz