10 założycieli światowych marek, którzy zwykle nie pokazują swoich twarzy

Niektórzy założyciele znanych marek cieszą się sławą i można je zobaczyć na okładkach czasopism na całym świecie. Ale są też tacy, którzy wolą trzymać się z dala od światła. Ich historie sukcesu są równie imponujące i chcielibyśmy je wam udostępnić.
Szefunio.pl pozwala spojrzeć na ludzi, którzy stworzyli rzeczy, których używamy na co dzień.
Nike — Phil Knight

Młody Phil Knight i jego trener Bill Bowerman uwielbiali biegać. Jakość butów do biegania, które były sprzedawane w USA w latach 60., nie była dla nich wystarczająco dobra. I tak stworzyli firmę Blue Ribbon Sports, aby sprzedawać japońskie tenisówki w USA. Ta firma nazywa się teraz Asics.
Z biegiem czasu coraz trudniej było współpracować z dostawcami, więc Phil i Bill postanowili stworzyć własną markę obuwia. Zaprojektował je Bowerman, a podobny do wafli projekt powstał, gdy trener spojrzał na gofrownię swojej żony.
W 1978 r. firma otrzymała oficjalną nazwę Nike i słynne logo. Knight nie lubił słowa Nike, chciał nazwać firmę czymś innym. Przy okazji, Knight opowiada o wszystkich tych wydarzeniach w swojej książce "Show Dog".
Starbucks — Howard Schultz

Na początku Starbucks został otwarty w 1971 roku jako sklep sprzedający ziarna kawy i sprzęt w Seattle. I dopiero w 1987 r., Kiedy firma została kupiona przez Howarda Schultza (właściciela Il Giornale), miejsce w końcu zaczęło przekształcać się w prawdziwą kawiarnię.
Inspiracją dla Howarda była atmosfera włoskich barów espresso i można śmiało powiedzieć, że to on sprawił, że napoje oparte na espresso były popularne w Stanach Zjednoczonych. Teraz możesz znaleźć Starbucks prawie w dowolnym miejscu na świecie.
ZARA — Amancio Ortega

Amancio rozpoczął działalność w latach 70. Robił nocne koszule i szlafroki z żoną w salonie. Kiedyś ich niemiecki partner odmówił ogromnego zamówienia, a małżonkowie zdecydowali się sprzedawać ubrania na własną rękę. Pierwszy sklep otworzyli w 1975 roku w La Coruña w Hiszpanii.
Firma poszła bardzo dobrze: firma zdecydowała się podążać za koncepcją natychmiastowej mody, gdy nowe i modne ubrania pojawiały się w sklepach co 2 tygodnie. Później firma została przemianowana na Inditex i otworzyła nowe sklepy odzieżowe: Massimo Dutti, Pull and Bear, Oysho, Zara Home, Uterqee, Stradivarius, Lefties i Bershka.
Według Forbesa Amancio Ortega jest najbogatszą osobą na świecie.
Pandora — Per Enevoldsen i Winnie Enevoldsen

W 1982 r. rodzina Enevoldsen otworzyła mały sklep jubilerski w Kopenhadze: sprowadzili oni biżuterię z Tajlandii i ją sprzedali. W 1987 roku ich firma była już dość duża, więc postanowili stworzyć własną biżuterię.
Ale zanim Pandora zasłynęła, minęło ponad 10 lat. W 2000 roku powstała bransoletka z wdziękiem: kupujący byli w stanie stworzyć własną biżuterię, umieszczając na bransoletce pożądane charmsy. Od tego czasu firma rozwija się, a rodzina Enevoldsenów należy do najbogatszych w Danii.
Ferrero — Michele Ferrero

W 1957 r. Michele odziedziczył rodzinny biznes, tworząc czekoladową pastę z orzechami. Ten człowiek był bardzo namiętny. Aby stworzyć nowe produkty, pomyślał o zbiorowym wizerunku włoskiej gospodyni domowej i zadał proste pytania: co ona kupuje dla niej i jej dzieci, co ona lubi?
W ten sposób stworzył czekoladowe jajka Kinder Surprise - pomyślał, że dzieci lubią czekoladę, a rodzice sprawiają, że piją mleko, więc połączył te produkty. Stworzył słodycze Ferrero Rocher i Raffaello, a on ulepszył recepturę czekolady i nadał jej bardziej rozpoznawalną nazwę - Nutella.
Michele zauważył, że amerykańskie kobiety dbały o swoją wagę i chciały zrobić dobre wrażenie: dla nich stworzył słynny Tic Tac, który ma tylko 2 kalorie.
Michele żył długo i zmarł w wieku 89 lat, pozostawiając dzieciom markę, którą ludzie na całym świecie znają i kochają dzisiaj.
Hard Rock Cafe - Isaac Tigrett i Peter Morton

Ta znana na całym świecie sieć kawiarni ma ciekawą historię. W 1969 roku muzycy The Doors nagrywali album Morrison Hotel. Mniej więcej w tym samym czasie przypadkowo natknęli się na restaurację o nazwie Hard Rock Cafe, a ich album był dokładnie w tym stylu muzycznym. Zrobili kilka zdjęć w tej kawiarni, a następnie umieścili zdjęcia na tylnej stronie okładki albumu.
Rok później nazwali ich 2 Anglikami - Isaac Tigrett i Peter Morton. Poprosili ich o otwarcie kawiarni w Londynie o nazwie Hard Rock Cafe. Muzycy nie protestowali, a wkrótce kawiarnia zaczęła się bardzo szybko rozwijać.
Laсoste — René Lacoste

Ta znana na całym świecie marka nie została stworzona przez projektanta mody. Został stworzony przez francuskiego tenisistę. W latach dwudziestych ludzie grają w tenis w koszulkach z długimi rękawami. W 1926 r. Tenisista René Lacoste uszył koszulkę z krótkim rękawem na jeden z turniejów. Sam ją uszył.
Rene miał przydomek "aligatora", ponieważ zawsze niszczył swoich konkurentów, jeśli popełnili błąd. W ten sposób na koszulce pojawił się mały krokodyl - stało się logo firmy. W 1933 roku Rene założył firmę produkującą koszule do tenisa, golfa i żeglarstwa.
Lego — Ole Kirk Christiansen

Na początku lat trzydziestych Ole Kirk otworzył firmę produkującą deski i drabinki do prasowania, ale wkrótce zaczął robić drewniane zabawki. Słowo "Lego" składa się z 2 duńskich słów: "leg" (gra) i "godt" (dobrze).
W 1947 r. zabawki stały się plastikowe i miały specjalne części, które pozwoliły dzieciom połączyć je ze sobą - tak właśnie dziś pojawiły się Lego, które znamy. Interesujące jest to, że elementy Lego są kompatybilne ze sobą we wszystkich swoich postaciach: kształt i wygląd zmienił się, ale części mocujące zawsze były takie same. Dlatego zawsze możesz łączyć nowoczesne części z pierwszymi, jakie kiedykolwiek powstały.
Ole zmarł, gdy miał 66 lat i jego 4 synowie odziedziczyli firmę.
Google — Larry Page i Sergey Brin

Firma została stworzona przez 2 studentów z Uniwersytetu Stanforda - Larry'ego Page'a i Sergeya Brina. W 1998 roku założyli firmę i zarejestrowali domenę google.com. Nazwa Google została stworzona z języka angielskiego google, co oznacza liczbę ze 100 zerami.
Teraz używamy tej wyszukiwarki codziennie.
Instagram — Kevin Systrom

Światową sławę świadczy inny student Uniwersytetu Standford - Kevin Systrom. Ten facet uwielbiał fotografię, a nawet pojechał do Florencji raz, aby dowiedzieć się więcej o tej sztuce. Nauczyciel pokazał mu aparat Holga, który wykonał kwadratowe zdjęcia w stylu retro.
Później Kevin znalazł inwestorów, a on i Mike Krieger zaczęli opracowywać własne usługi fotograficzne. Musieli stworzyć coś wyjątkowego, ale prostego w użyciu. Systrom przypomniał sobie tani aparat z Florencji i zainspirował się do stworzenia filtrów. Tak powstał pierwszy filtr X-Pro II.
Dwa lata po uruchomieniu aplikacji Facebook kupił ją za 1 miliard dolarów. Instagram stał się czymś więcej niż tylko aplikacją. I niezależnie od tego, czy go kochasz, czy go nienawidzisz, musisz przyznać - jest ogromny!
Dodaj komentarz