12 zadziwiających faktów na temat najsłynniejszych logo

1. Apple

Podobno logo zostało poświęcone Alanowi Turingowi, który zmarł gryząc zatrute jabłko. Tłumaczenie logo jest jednak o wiele prostsze - jabłko Apple zostały nadgryzione, by nie mylić go z innymi owocami.
2. Ferrari

Według niektórych koń w logo Ferrari symbolizuje moc. Nie jest to jednak prawda. Koń znajdował się na samolocie pilota Francesco Baracca, który wygrał wyścig, a logo zostało podarowane Enzo Ferrari przez jego matkę.
3. Wikipedia

Wikipedia jest dostępna na całym świecie, więc nic dziwnego, że jej logo jest kula ziemska. Na każdym z puzzli znajdują się litery alfabetu, które tworzą nazwę Wikipedia, a brakujące elementy oznaczają, że ciągle jest ona tworzona.
4. Android

Inspiracją do stworzenia logo były... publiczne łazienki. Irina Blok i jej zespół otrzymali zadanie zaprojektowania logo z robotem i właśnie WC stało się ich inspiracją.
5. McDonald’s

McDonald zatrudnił psychologa, który stwierdził, że w jego logo powinny być kobiece piersi ukryte w literze M. Miały one za zadanie wzbudzać apetyt poprzez odniesienie się do dzieciństwa i karmienia przez matkę.
6. Lacoste

Rene Lacoste przechadzając się po ulicach wraz ze swoim przyjacielem Alanem Moore zauważył walizkę wykonaną ze skóry krokodyla. Alan powiedział, że mu ją kupi jeśli wygra z nim mecz tenisowy. Niestety Rene przegrał, jednak dziennikarze pisali o nim, że walczył jak krokodyl, dlatego zyskał on taki przydomek.

7. BMW

Logo BMW podobno symbolizuje śmigło samolotu, jednak prawda jest taka, że białe i niebieskie elementy symbolizują flagę Bawarii.
8. Uber

Uber zmienił logo na symbol podobny do atomów czy bitów. Tłumaczy to tym, że samochody można znaleźć wszędzie tak samo jak atomy albo bity.
9. Pinterest

Pierwsza litera logo przypomina pinezkę, którą można użyć do przypięcia zdjęcia lub informacji do ściany. Dzięki Pinterest robimy to elektronicznie
10. Nike

Godło Nike kosztowało jedynie 35 dolarów. Zaprojektowała je studentka Carolyn Davidson, która inspirację czerpała ze skrzydeł bogini Nike.
11. Starbucks

Logo to syrena trzymająca dwie płetwy. Pochodzi ono z mitów o kobiecie-rybie o dwóch ogonach, która poślubiła człowieka.
12. Pepsi

Logo kosztowało aż milion dolarów! Stanowi ono prosty symbol, ale podobno zastosowano w nim optymalne proporcje kolorów, by przyciągało wzrok.
Istnieje też inna wersja historii logo

BONUS: Lew The Metro Goldwyn Mayer

Oczywiście logo nie powstało tak jak na zdjęciu. Pojawiło się ono w internecie, jednak nie jest prawdą. Do logo wykorzystano ryk siedmiu różnych lwów, które były oswojone i odpowiednio traktowane.
Jeździec bez głowy

Van Gogh

Batman przeciwko Superman

Quirinus Quirrell / Lord Voldemort

Piotruś pan i jego cień

Królowa Elsa idzie na plażę






Tysiące niebezpiecznych płaszczaków

Kapelusz wodny.

Czyste szczęście.

Colette, marzenie o Egipcie, 1907

Willard Scott jako oryginalny Ronald McDonald, 1963.

Żywe liście

Ten kot rozgrzewa swoje pośladki.

'Dalej, rumaku!'

Dodaj komentarz