szefunio.pl PoradyCo to jest jedzenie intuicyjne i dlaczego jest lepsze niż jakakolwiek inna dieta
ocena ():

Co to jest jedzenie intuicyjne i dlaczego jest lepsze niż jakakolwiek inna dieta

berlin-1571046-1920.jpg

Zasady intuicyjnego jedzenia nie przypominają żadnej diety. Twierdzą oni, że ograniczenie jedzenia jest nieefektywnym i niezdrowym sposobem na zmniejszenie masy ciała. Profesor Steve Hawks z Uniwersytetu Brighama Younga stracił ponad 45 funtów za pomocą zasad intuicyjnego jedzenia. Od tego czasu to podejście do jedzenia i diety stało się jeszcze bardziej popularne.

Bright Side łączy w sobie główne zasady i zalety tego systemu, który pomaga ustabilizować masę ciała, po prostu słuchając sygnałów z twojego ciała.

Zasada 1: Odrzuć mentalność dietetyczną.

Jedna z zasad intuicyjnej diety © depositphotos.com

Zgodnie ze znanymi terapeutami żywieniowymi Evelyn Tribole i Elyse Resch, autorami książki o intuicyjnym jedzeniu, konieczne jest zrozumienie, że wszystkie diety są nieskuteczne i naprawdę wierzą, że nie ma diety na świecie, która mogłaby ci pomóc.

Najważniejsze to odrzucić jakąkolwiek zewnętrzną kontrolę nad jedzeniem i pogodzić się z przekonaniem, że istnieje tylko jedna wewnętrzna kontrola - twoje własne poczucie głodu.

Zasada 2: Słuchaj swojego głodu.

Jedź gdy jesteś głodny © depositphotos.com

Zgodnie z tą zasadą, musisz jeść, gdy tylko poczujesz głód. Nie musisz czekać, aż twój głód stanie się zbyt silny, ponieważ głód może prowadzić do przejadania się.

Ważne jest, aby budować przyjazne i zdrowe relacje z jedzeniem i trenować, aby używać go tylko do zaspokojenia głodu.

Zasada 3: Szanuj swoją pełność.

Nie przejadaj się © depositphotos.com

Ważne jest słuchanie ciała podczas posiłków i zatrzymywanie w razie potrzeby. Twoje poczucie pełności powinno być wygodne, a twój żołądek nie powinien być odczuwany zbyt mocno.

Aby usłyszeć ten sygnał, spróbuj zrobić krótkie przerwy podczas posiłku. Musisz przestać jeść, nawet jeśli na talerzu wciąż jest jedzenie.

Zasada 4: Przestań kontrolować swoje menu

Nie zabraniaj sobie ulubionych produktów © depositphotos.com

Przestań się obwiniać za zjedzenie muffinu lub pochwalanie się za trzymanie się limitu kalorii.

Zapomnij o dietach, które mogą być "niskotłuszczowe", "dobre" lub "złe". Musisz zrozumieć, że jedzenie nie jest twoim wrogiem i że jest twoim przyjacielem - przynosi energię i nasycenie.

Ze wszystkich kryteriów, które stosowałeś przy wybieraniu jedzenia, zostaw tylko jedną - musisz jeść dokładnie to, czego pragniesz w danym momencie.

Zasada 5: Zaprzyjaźnij się z jedzeniem.

Jedzenie to nie wróg © depositphotos.com

Nie bój się jedzenia i nie traktuj go jak wroga, który powstrzymuje cię przed zdobyciem pożądanego ciała. Pozwól swojemu ciału na wysyłanie sygnałów i słuchanie tych sygnałów poprzez podawanie im potrzebnych pokarmów.

Zakazany owoc smakuje najbardziej słodko. Jeśli ciągle będziesz zmuszać się do odrzucenia tego, czego najbardziej pragniesz, możesz znaleźć się w niekontrolowanej obsesji. W rezultacie możesz w rzeczywistości przejadać się tym, na co nie pozwalasz sobie nawet zasmakować.

Zasada 6: Ciesz się smacznym jedzeniem.

Smaczne jedzenie pomoże Ci kontrolować wagę © depositphotos.com

Ważne jest, aby cieszyć się pysznymi daniami i jedzeniem. Zwróć uwagę na sposób prezentowania jedzenia. Dowiedz się, jak cieszyć się aromatem i smakiem każdego kawałka jedzenia, które spożywasz.

Kiedy jesz coś, co lubisz, satysfakcja jaką dostajesz z jedzenia rośnie wykładniczo, a jednocześnie uczucie pełności jest szybsze.

Zasada 7: Nie jedz dla wygody.

Zajadanie stresu nie jest zdrowe © depositphotos.com

Wiele osób walczących z otyłością leczy się i łagodzi stres przez przejadanie się. Chociaż logicznie, większość ludzi rozumie, że jedzenie nie sprawi, że problemy znikną, działa to jako rodzaj znieczulenia umysłowego, które może prowadzić do bardzo poważnych problemów zdrowotnych.

Nie rozwiązuj problemów emocjonalnych z jedzeniem. Znajdź inne sposoby, aby podnieść na duchu i zachęcić się, na przykład, do pójścia na spacer, do biegu, obejrzenia zabawnego i podnoszącego na duchu filmu lub do poświęcenia czasu na skupienie się na swoich ulubionych hobby.

Zasada 8: Zaakceptuj swoje ciało.

Kochaj i szanuj swoje ciało © depositphotos.com

To może być jedna z najtrudniejszych rzeczy do zrobienia dla kogoś, kto jest zdecydowany schudnąć, aby wyglądać lepiej. To prawie niemożliwe, aby przejść cały dzień bez napotkania wskazówek i sugestii, jak być szczupłym i pięknym i może być bardzo demotywacyjny.

Ważne jest, aby nauczyć się nie krytykować i nienawidzić swojego ciała. Naucz się akceptować to tak, jak jest i szanuj go. Nie można zatrzymać diety, jeśli nie jesteś zadowolony ze swojego ciała. Kochaj to szczerze i bądź wdzięczny, ponieważ w końcu masz tylko jedno ciało na resztę swojego życia i ważne jest, aby się nim zająć.

Zasada 9: Wybierz aktywność fizyczną, którą lubisz.

Wybieraj aktywność fizyczną, którą lubisz © depositphotos.com

Wybierając intuicyjne odżywianie, ważne jest, aby przestać traktować ćwiczenia fizyczne wyłącznie jako metodę walki z nadwagą. Aktywność fizyczna dostarcza energii i podnosi nastrój. Dlatego ważne jest, aby spędzać czas na robieniu tego, co lubisz, abyś mógł spalić tłuszcz bez świadomego skupiania się na cierpieniu z powodu bólu mięśni, aby schudnąć.

Nie musisz iść na siłownię, jeśli tego nienawidzisz i zawsze szukasz przyczyny, aby tego uniknąć, obwiniając się za to później. Kiedy zmuszasz się do zrobienia czegoś, zaczynasz to nienawidzić. Wybierz więc działania, które przynoszą ci radość - tylko w tym przypadku będą skuteczne.

Zasada 10: Szanuj swoje zdrowie.

Miej szacunek dla twojego ciała i zdrowia © depositphotos.com

Najważniejszą rzeczą w tej zasadzie jest dbanie o swoje ciało. Nie ma idealnej diety, aby zachować zdrowie, ale musisz uważać na to, co jesz na dłuższą metę.

Wybierz produkty, które są zdrowe dla twojego ciała i smaczne w tym samym czasie. W dzisiejszych czasach dostępna jest tak szeroka gama pysznych potraw, że słuchanie sygnałów ciała i spożywanie tego, co chce organizm, powinno być proste i przyjemne.

Twoja ocena:

Dodaj komentarz