szefunio.pl Porady8 nawyków, które musisz zmienić, aby zachować zdrowe plecy
ocena ():

8 nawyków, które musisz zmienić, aby zachować zdrowe plecy

berlin-1571046-1920.jpg

Około 80% ludzi na całym świecie cierpi z powodu bólu pleców przez całe życie. Zdaniem ekspertów ból ten nie zawsze jest objawem poważnej choroby lub urazu. Zbyt często prawdziwą przyczyną są czynniki ryzyka, z którymi wszyscy spotykamy się na co dzień. Dziś opowiemy ci szczegółowo o tych zagrożeniach.

Kiedy byliśmy dziećmi, nasi rodzice mówili nam: "Trzymaj plecy prosto!" Jednakże, w zgiełku codziennego życia, stale zapominamy o tej zasadzie i pamiętamy tylko, gdy pojawia się ból.

Szefunio.pl przygotowało listę zwykłych codziennych czynników ryzyka, które uniemożliwiają naszemu kręgosłupa zachowanie zdrowia i mogą powodować irytujące bóle.

1. Czynnik zawodowy

© depositphotos.com

Bóle kręgosłupa są nie tylko powszechne wśród osób, których zajęcie wiąże się z ciężką pracą fizyczną i podnoszeniem ciężkich przedmiotów. Kosmetolodzy, styliści paznokci, architekci, kierowcy, inżynierowie, pracownicy biurowi i szwaczki to tylko niektóre z zawodów, które doświadczają poważnego codziennego obciążenia pleców.

Dlatego bardzo ważne jest, aby co najmniej raz na godzinę zrobić sobie przerwę w pracy. Jeśli to możliwe, wstań z miejsca pracy i wykonaj krótką rozgrzewkę lub przynajmniej rozciągnij nogi - to wszystko zmniejszy nacisk na mięśnie pleców.

2. Organizowanie środowiska pracy w domu

© depositphotos.com

Możesz myśleć, że gdy wrócisz z pracy do domu, twoje plecy nie są już w niebezpieczeństwie. Przytulna atmosfera Twojego domu lub mieszkania pomaga ci się zrelaksować i zapomnieć o utrzymaniu właściwej postawy. Jednak wraz z czynnikami ryzyka wszystkie codzienne obowiązki domowe (takie jak mycie naczyń, przygotowywanie posiłków lub prasowanie) są równie szkodliwe.

Ważne jest, aby dokładnie dostosować otoczenie do swoich potrzeb. Wysokość twojego zlewu, stołu lub deski do prasowania musi odpowiadać twojej wysokości. Jest to niezbędne, aby kręgosłup był wyprostowany, a mięśnie pleców rozluźnione, gdy robisz rzeczy w domu.

3. Niewygodne buty

© pixabay.com

Stara się przestrzegać dzisiejszych standardów urody, a także często nie do zniesienia szkód dla naszego dobrego samopoczucia. Zahipnotyzowany widokiem pary butów na wysokim obcasie w witrynie sklepowej, zapominamy o tym, że nasze obuwie wpływa bezpośrednio na naszą postawę. Pamiętaj: nie zaleca się noszenia wysokich obcasów przez ponad 2 godziny dziennie.

Jednak całkowicie płaska podeszwa powoduje równie poważne obciążenie kręgosłupa. Dzieje się tak, ponieważ Twoja waga ciała jest nieprawidłowo dystrybuowana. W rezultacie niepotrzebne obciążenie jest przenoszone na mięśnie pleców. Wniosek: buty z płaskimi podeszwami również nie są przeznaczone do noszenia na co dzień!

W przypadku rutynowych czynności wybierz buty z niskim obcasem. Upewnij się też, że sandały i inne rodzaje letniego obuwia z paskami trzymają mocno palce u nóg i pięty.

4. Duże torby

© depositphotos.com

Obecny trend w noszeniu ogromnych toreb stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia pleców. Ten trend zwiększa pokusę, by przechowywać w torbie coraz więcej rzeczy, bez względu na to, czy są one naprawdę użyteczne, czy po prostu zmieniają się w bezsensowne, ciężkie "ciężary".

Rzuć okiem na zawartość swojej torby i usuń wszystkie niepotrzebne przedmioty. Pozostaw tylko te rzeczy, których używasz codziennie.

Plecak jest idealnym rozwiązaniem do codziennych sytuacji, pod warunkiem, że nosisz go prawidłowo na dwóch barkach zamiast jednego. Dopasuj paski tak, aby twój plecak przylegał ciasno do łopatek, zamiast dyndać na wysokości talii.

5. Dopasowane ciuchy

© depositphotos.com

Kolejna ofiara, której wymaga od nas moda, nosi niewygodne, obcisłe ubranie. Ołówkowe spódnice, sukienki ze zwężonymi spódnicami i obcisłe dżinsy (mężczyźni też je noszą) - wszystkie te rodzaje odzieży wyraźnie ograniczają swobodę ruchów i zakłócają krążenie krwi. Również mięśnie pleców stają się napięte, co prowadzi do bólu pleców pod koniec dnia.

Dla kobiet wybór bielizny również odgrywa ważną rolę. Shapewear wywiera duży nacisk na mięśnie, co zakłóca ich krążenie krwi. Wybierając codzienny biustonosz, pamiętaj, że wygoda powinna nadejść przed pięknem. Radzimy sięgać po przedmioty z szerokimi paskami.

6. Stres i depresja

© Eternal Sunshine of the Spotless Mind/ Focus Features

Ostatnie badania naukowe sugerują, że wiele z depresyjnych stanów psychicznych, których doświadczamy w życiu codziennym, może powodować nadmierne napięcie mięśni pleców.

Kiedy jesteśmy zdenerwowani, przestajemy zwracać uwagę na naszą postawę - nasze ramiona są ugięte, a plecy zaokrąglone. Prowadzi to do nieuniknionego bólu pleców i talii. Aktywność fizyczna pomaga wyeliminować stres. Nie spiesz się i wybierz aktywność, która sprawi, że będziesz naprawdę szczęśliwy. Niezależnie od tego, czy tańczysz, płyniesz, czy biegasz - wybierz coś, co podnosi nastrój!

W przypadku długotrwałej depresji lepiej skontaktować się ze specjalistą. Pomoże to rozwiązać problem tak szybko, jak to możliwe.

7. Nieprawidłowa pozycja do spania

© depositphotos.com

Nieprawidłowa pozycja snu w połączeniu z niewygodnym materacem nie tylko uniemożliwia odpoczynek, ale także może powodować bóle kręgosłupa. Sztywny materac może zdecydowanie negatywnie wpływać na postawę. Z drugiej strony spanie na zbyt miękkich powierzchniach również nie jest wskazane. Wybór umiarkowanie twardego materaca jest najlepszym rozwiązaniem.

Kiedy śpisz, kręgosłup musi pozostać prosty. Jeśli wolisz odpocząć po swojej stronie, upewnij się, że Twoja głowa nie jest zbyt wysoka ani zbyt niska. Jeśli masz tendencję do snu na plecach - połóż poduszkę pod nogami na wysokości kolan. Pomoże to zmniejszyć obciążenie talii.

8. Podnoszenie ciężkich przedmiotów w niewłaściwy sposób

© depositphotos.com

Nie ma co do tego wątpliwości - podnoszenie ciężkich przedmiotów jest szkodliwe dla pleców. Ale w naszym codziennym życiu są różne sytuacje, które powodują, że tego rodzaju działalność jest nieunikniona.

Aby chronić kręgosłup przed obrażeniami, przestrzegaj tej łatwej do zapamiętania reguły:

Podczas przenoszenia ciężkich obciążeń utrzymuj kolana zgięte, a plecy proste i równe z głową.

@unsplash

Według USDA National Nutrient Database, jedno średnie nieobrane jabłko ma prawie dwukrotnie więcej włókien, o 25 procent więcej potasu i o 40% więcej witaminy A niż obrane jabłko. Prawie 100 procent kwercetyny (przeciwutleniacz, który wspomaga zdrowie serca) jest w skórce.

@unsplash

Napoje light wydają się być świadomym wyborem zdrowotnym, ale w tym koktajlu chemicznym jest coś więcej niż na pierwszy rzut oka. Sztuczne słodziki mają bardziej intensywny smak niż prawdziwy cukier, więc z czasem takie produkty zaczną kierować nasze zmysły do ​​naturalnie słodkich pokarmów. Ponadto mogą prowadzić do zwiększenia masy ciała, a nie utraty wagi.

@unsplash

Ekspozycja na zbyt dużą ilośc słońca może powodować poparzenia słoneczne, ale również brak słońca może powodować poważne choroby, a także prowadzić do braku witaminy D. Według Pelle Lindqvist, MD i jego współpracowników z Karolinska University Hospital w Huddinge (Szwecja) stwierdzono, że kobiety, które przebywały na słońcu były generalnie mniej narażone na choroby sercowo-naczyniowe i choroby nienowotworowe, takie jak cukrzyca, stwardnienie rozsiane i choroby płuce niż osoby, które unikały ekspozycji na słońce.

@unsplash

Regularne ćwiczenia są korzystne dla twojego zdrowia, ale nadmiar wszystkiego jest zły. Przetrenowanie może pozostawiać mniej czasu na naprawę mięśni, może powodować problemy ze snem, a u kobiet może przyczynić się do zaburzenia cyklu miesiączkowego. Spędź co najmniej 1 lub 2 dni odpoczynku.

@unsplash

Wygoda jaką oferuje kuchenka mikrofalowa jest niezaprzeczalna. Ale gotowanie żywności za pomocą mikrofali sprawia, że ​ jest ona mniej zdrowa. Większość zamrożonej żywności zawiera w sobie sól, a w przygotowywanych wcześniej posiłkach z mikrofali inne problemy to także brak składników odżywczych.

@unsplash

Według Natural Resources Defense Council próbki 1000 różnych marek butelkowanej wody zawierały bakterie lub chemikalia na poziomach uznanych za niebezpieczne, ponieważ mogą powodować raka lub inne choroby. Zamiast tego wybierz filtrowaną wodę lub oczyszczoną wodę z kranu.

Mamy nadzieję, że teraz pozbędziecie się niezdrowych nawyków. Chcielibyśmy usłyszeć Twoje poglądy. Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach!

Twoja ocena:

Dodaj komentarz