szefunio.pl Porady15 codziennych nawyków, które mogą zagrozić Twojemu zdrowiu
ocena ():

15 codziennych nawyków, które mogą zagrozić Twojemu zdrowiu

berlin-1571046-1920.jpg @unsplash

Spożywanie zdrowej żywności, regularne wizyty na siłowni i nadrabianie braku snu - wszystko to brzmi zdrowo, ale zawsze jest jakiś haczyk, gdy chodzi o zdrowie. Wszelkie twoje dobre nawyki mogą zwrócić się przeciwko Tobie, jeśli nie wiesz, co naprawdę jest dla Ciebie dobre.
Szefunio.pl przyniosło ci zdrowe nawyki, które mogą odwrócić się przeciw Twojemu zdrowiu.

@unsplash

Według Kliniki Mayo, jeśli spożyłeś coś kwaśnego, powinieneś unikać mycia zębów przez co najmniej 30 minut. Pokarmy zawierające kwas cytrynowy, takie jak pomarańcze, grejpfruty i cytryny, osłabiają szkliwo zębów. Zbyt szybkie szczotkowanie może spowodować uszkodzenie szkliwa w jego osłabionym stanie.vWażne jest jednak, aby myć zęby co najmniej dwa razy dziennie, szczególnie wieczorem.

@unsplash

Twierdzenia, które znajdziemy na etykietach żywności w supermarketach, takie jak "naturalny", "niskowęglowodanowy" i "zdrowy", mogą być czystą manipulacją. Najbardziej istotne są składniki. Dlatego wybierając produkty upewnij się, że zamiast na reklamie skupiasz się na liście składników.

@unsplash

Bardzo ważne jest, aby wymieszać swoje rutynowe ćwiczenia, a nie skupiać się wyłącznie na cardio. Upewnij się, że nie podnosisz ciężarów porzucając buty do biegania.

@pixabay

Według nowego badania opublikowanego w Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, spanie kilku dodatkowych godzin w weekend jest w rzeczywistości złe i może prowadzić do problemów zdrowotnych na dłuższą metę. Więc zamiast nadrabiać deficyt snu w dni powszednie, staraj się spać co najmniej 7 do 9 godzin każdej nocy.

@pixabay

Zdrowe odżywianie oznacza uzyskanie wystarczającej ilości każdego ważnego składnika odżywczego i unikanie nadmiernego tłuszczu, cukru, soli i alkoholu. Ale to nie znaczy, że zaczyniesz unikać wycieczek z przyjaciółmi i rodziną. Możesz zaplanować i sporządzić swoją dietę w taki sposób, aby nadal cieszyć się życiem towarzyskim.

@unsplash

Bardzo często pomijamy obiad, jeśli próbujesz schudnąć lub obniżyć kalorie, ale ta strategia rzadko działa. Według Weight Control Information Network osoby, które często rezygnują z posiłków ważą więcej niż osoby, które jedzą często przez cały dzień. Pomijanie lunchu może zwiększyć apetyt w późniejszym czasie, powodując przejadanie się lub wybór produktów o niskiej wartości odżywczej.

@unsplash

To prawda, że ​​białko po treningu może przyczynić się do wzrostu mięśni i zmniejszyć bolesność, ale jeśli ćwiczysz po pracy lub w nocy, wtedy zwiększenie ilości białka może spowodować, że zaczniesz się przejadać. Ponadto niektóre treningi o mniejszej intensywności mogą nie wymagać zwiększenia ilości białka. Jeśli nie jesteś kulturystą, prawdopodobnie Twoja dieta jest bardziej szkodliwa niż dobra.

@unsplash

Jeśli ważysz się każdego dnia, kiedy jesteś na diecie, prawdopodobnie poczujesz się sfrustrowany, nie widząc żadnego natychmiastowego postępu. Dodatkowo możesz poczuć, że musisz zacząć jeszcze bardziej zmniejszać posiłki lub tak się martwisz, że całkowicie zrezygnujesz z całego zdrowego odżywiania. Nie rób tego. Przestań ważyć się każdego dnia, a wkrótce zobaczysz rezultaty swojej diety.

@unsplash

Według USDA National Nutrient Database, jedno średnie nieobrane jabłko ma prawie dwukrotnie więcej włókien, o 25 procent więcej potasu i o 40% więcej witaminy A niż obrane jabłko. Prawie 100 procent kwercetyny (przeciwutleniacz, który wspomaga zdrowie serca) jest w skórce.

@unsplash

Napoje light wydają się być świadomym wyborem zdrowotnym, ale w tym koktajlu chemicznym jest coś więcej niż na pierwszy rzut oka. Sztuczne słodziki mają bardziej intensywny smak niż prawdziwy cukier, więc z czasem takie produkty zaczną kierować nasze zmysły do ​​naturalnie słodkich pokarmów. Ponadto mogą prowadzić do zwiększenia masy ciała, a nie utraty wagi.

@unsplash

Ekspozycja na zbyt dużą ilośc słońca może powodować poparzenia słoneczne, ale również brak słońca może powodować poważne choroby, a także prowadzić do braku witaminy D. Według Pelle Lindqvist, MD i jego współpracowników z Karolinska University Hospital w Huddinge (Szwecja) stwierdzono, że kobiety, które przebywały na słońcu były generalnie mniej narażone na choroby sercowo-naczyniowe i choroby nienowotworowe, takie jak cukrzyca, stwardnienie rozsiane i choroby płuce niż osoby, które unikały ekspozycji na słońce.

@unsplash

Regularne ćwiczenia są korzystne dla twojego zdrowia, ale nadmiar wszystkiego jest zły. Przetrenowanie może pozostawiać mniej czasu na naprawę mięśni, może powodować problemy ze snem, a u kobiet może przyczynić się do zaburzenia cyklu miesiączkowego. Spędź co najmniej 1 lub 2 dni odpoczynku.

@unsplash

Wygoda jaką oferuje kuchenka mikrofalowa jest niezaprzeczalna. Ale gotowanie żywności za pomocą mikrofali sprawia, że ​ jest ona mniej zdrowa. Większość zamrożonej żywności zawiera w sobie sól, a w przygotowywanych wcześniej posiłkach z mikrofali inne problemy to także brak składników odżywczych.

@unsplash

Według Natural Resources Defense Council próbki 1000 różnych marek butelkowanej wody zawierały bakterie lub chemikalia na poziomach uznanych za niebezpieczne, ponieważ mogą powodować raka lub inne choroby. Zamiast tego wybierz filtrowaną wodę lub oczyszczoną wodę z kranu.

Mamy nadzieję, że teraz pozbędziecie się niezdrowych nawyków. Chcielibyśmy usłyszeć Twoje poglądy. Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach!

Twoja ocena:

Dodaj komentarz