szefunio.pl Porady14 nawyków pomagających zachować zdrowy i atrakcyjny wygląd przy minimalnym wysiłku
ocena ():

14 nawyków pomagających zachować zdrowy i atrakcyjny wygląd przy minimalnym wysiłku

berlin-1571046-1920.jpg @unsplash

W internecie można znaleźć milion porad na temat tego, jak zachować zdrowy i atrakcyjny wygląd: liczyć kalorie, uprawiać wiele sportów, jeść mniej i tak dalej. Ale naukowcy mają inny punkt widzenia. Oto 14 naukowo sprawdzonych wskazówek, które pomogą Ci zachować zdrowie przy jak najmniejszym wysiłku.
W Bright Side zebraliśmy kilka mniej oczywistych rad, które pomogą Ci utrzymać ciało szczupłe, zdrowe i atrakcyjne przez wiele lat.


1. Przestań liczyć kalorie.@unsplash

Wysoka jakość żywności jest ważniejsza niż kalorie. 20-letnie badanie wykazało, że przetworzona żywność i napoje słodzone powodują największy przyrost wagi. Więc nie zwracaj uwagi na to, ile kalorii jest w twoim jedzeniu, ale na to, jak zdrowe ono jest.

2. Napełnij połowę swojego talerza warzywami.@unsplash

Owoce i warzywa są źródłem błonnika, wody i przydatnych mikroelementów. Badania wykazały, że jeśli włożysz dużo warzyw i owoców na talerz, twoje zdrowie się poprawi. To samo dotyczy supermarketów: jeśli połowa Twojego koszyka jest wypełniona owocami i warzywami, jesteś w połowie drogi do zdrowia.

3. Jedz, co chcesz i kiedy chcesz.@unsplash

Czasami decydujemy się na unikanie naszych ulubionych produktów przez jakiś czas, ale nie jesteśmy w stanie wytrzymać tego długo, a potem jemy dużo i tyjemy. Aby zawsze być silnym i zdrowym, musimy jeść to, co chcemy i cieszyć się każdym kawałkiem bez poczucia winy. Znieś zakazy, aby nie myśleć o swoim ulubionym jedzeniu przez cały czas.

4. Użyj "reguły dwóch ugryzień".@unsplash

Jeśli naprawdę chcesz zjeść coś bardzo niezdrowego, oszukuj swój mózg: weź jeden kęs, wypij szklankę wody, a następnie ugryź jeszcze raz. Poczucie bycia pełnym przyjdzie znacznie szybciej.

5. Rozpocznij dzień od białka.@unsplash

Pokarmy bogate w białko zmniejszają poziom "hormonu głodu" - greliny. Właśnie dlatego jajka, pierś z kurczaka i jogurt grecki pomagają czuć się pełnym aż do lunchu skuteczniej niż śniadanie zawierające węglowodany.

6. Chodź 2 minuty co godzinę.@unsplash

Jeśli musisz siedzieć podczas pracy, ustaw jedną minutę na każdą godzinę spędzoną na siedzeniu. Zawsze możesz znaleźć powód, by odwiedzić inny dział, iść na piętro wyżej lub wyjść na minutę. To pomoże ci pozostać aktywnym przez cały dzień.

7. Nigdy nie jedz przekąsek z paczki.@unsplash

Możesz szybko zjeść ogromną ilość chipsów, ciastek lub słodyczy z dużej paczki w ciągu 5 minut. Przełóż przekąski na talerzu lub podziel je na mniejsze torby: pomoże ci to kontrolować, ile zjadłeś i kiedy nadszedł czas, aby przestać.

8. Użyj "reguły 10 minut".@unsplash

Ta zasada sprawdza się przy codziennych nawykach. Jeśli chcesz iść spać wcześniej, idź spać 10 minut przed początkowym planem. Jeśli chcesz uprawiać jogę, ale nie możesz znaleźć wolnego czasu, zacznij od 10 minut dziennie.

9. Wybierz duże posiłki.@unsplash

Profesor z Pensylwanii przeprowadził badanie i doszedł do takiego wniosku: duże porcje jedzenia lub posiłków zawierających dużo wody to świetny sposób, aby nie przejadać się. Duża miska sałatki napełni żołądek znacznie szybciej niż garść orzechów, a to sprawi, że poczujesz się pełny.

10. Zmniejsz zużycie cukru do 6 łyżek.@unsplash

Duża ilość cukru w ​​żywności zwiększa szansę na uzyskanie cukrzycy typu 2. Prowadzi to również do otyłości. Eksperci ds. Zdrowia zalecili codzienne spożycie cukru: 6 łyżeczek dziennie dla kobiet i 9 dla mężczyzn.

11. Bądź samolubny.@unsplash

Dietetyczka Ann Fletcher zaleca postawienie siebie na pierwszym miejscu i troskę o siebie i swoje ciało. Bądź samolubny: przestań rozdawać się innym. Zdobądź najpierw coś dla siebie.

12. Przesuń biurko bliżej okna.@unsplash

Badania pokazują, że duża ilość światła słonecznego ma pozytywny wpływ na 2 rzeczy: jakość snu i wydajność. Aby być zdrowym, znajdź sposób, aby uzyskać dobrze oświetlone miejsce pracy.

13. Pij ciepłe napoje.@unsplash

Ciepłe napoje zmniejszają ilość odpadów metabolicznych, dzięki czemu proces starzenia się ulega spowolnieniu. Herbata lub szklanka ciepłej wody (najlepiej 30 minut przed posiłkiem) przyspieszają trawienie, zwiększają wydajność metabolizmu i poprawiają krążenie krwi.

14. Nie myj zębów od razu po jedzeniu.@unsplash

Specjaliści nie zalecają mycia zębów zaraz po jedzeniu - powinieneś to zrobić co najmniej 30 minut później. Jeśli spożywałeś lub piłeś coś kwaśnego, nie myj zębów zaraz po jedzeniu, aby nie uszkodzić szkliwa.

Twoja ocena:

Dodaj komentarz