szefunio.pl Porady12 sposobów na utratę wagi bez rezygnacji z ulubionych potraw
ocena ():

12 sposobów na utratę wagi bez rezygnacji z ulubionych potraw

berlin-1571046-1920.jpg

Istnieje wiele powodów, dla których możesz chcieć stracić na wadze. Ale nie ma wielu ludzi, którzy lubią dietę i ograniczają się. Kilka badań pozwoliło nam z powodzeniem pokazać nam, jak stać się cieńszymi, nie unikając naszych ulubionych potraw. I zebraliśmy najlepsze z nich!

W Szefunio.pl zgromadziliśmy listę sztuczek ułatwiających dietę. Oto te, które okazały się najłatwiejsze do naśladowania. Wypróbujmy je razem!

1. Weź małe kęsy i dokładnie je przeżuwaj.

Małe kęsy pomogą ci w utracie wagi https://brightside.me

Naukowcy udowodnili, że potrzeba czasu, aby mózg przetwarzał informację, że żołądek jest pełny i nie jesteś już głodny. Dlatego spowolnienie procesu żucia zmniejsza ilość spożywanego pokarmu, co oznacza, że jesz mniej, nawet go nie zauważając. Zacznij od podjęcia mniejszych ugryzień i zamiast połknąć je natychmiast, spróbuj żuć każdy kęs około 10 do 20 razy.

2. Rozjaśnij jedzenie

Wybieraj kolorowe i smaczne dania © Depositphotos.com

Czy uważasz, że warzywa są nudne i unikasz ich? Następnie spróbuj podać je w kreatywny sposób! Ułóż warzywa na talerzu w niezwykłych formach, takich jak kwiaty, gwiazdy lub uśmiechnięte buźki. Ozdabianie swoich normalnych pokarmów pomoże Ci uzyskać wystarczającą ilość witamin i pozostanie dłużej.

3. Nie opuszczaj śniadania

Zawsze jedź śniadanie © Depositphotos.com

Nawet jeśli jesteś w pośpiechu, upewnij się, że znajdziesz kilka minut na śniadanie. Możesz też spakować go i zjeść na drodze do pracy. Napełnij swoje śniadanie produktami bogatymi w błonnik i białka, takimi jak pełnoziarnista kasza i jogurt. To pomoże ci mieć wystarczającą energię na pierwszą część dnia i unikniesz głodu.

4. Zacznij się ruszać

Zacznij ćwiczyć. © Depositphotos.com

Utrata wagi to nie tylko to, co jesz. Obejmuje to także to, co robisz pomiędzy posiłkami. Dodanie dodatkowej aktywności pomoże ci szybciej osiągnąć ciało Twoich marzeń.

Ważne jest, aby przesunąć nieco więcej. Wsiądź po schodach zamiast windy. Spacer zamiast prowadzić samochód i zdobyć rower na krótsze wycieczki.

5. Ciesz się rodzinnymi obiadami

Rodzinne obiady pomogą Ci utrzymać dietę © Depositphotos.com

Naukowcy twierdzą, że spożywając obiad razem z całą rodziną przy jednym stole mogą na wiele sposobów skorzystać. Po pierwsze, mówienie powoduje, że jesz wolniej, a mniej czujesz się szybciej. Po drugie, domowe posiłki nie zawierają takiej samej ilości konserwantów i dodatków, które można znaleźć na wynos lub zamrożonych posiłkach. Wreszcie, zobaczysz także poprawę w bliskich relacjach!

6. Niech żyje Instagram!

Instagram może pomóc w odchudzaniu © Depositphotos.com

Czy robisz zdjęcia z posiłków i publikujesz je w Internecie? Jeśli tak, to dobrze dla ciebie! Psychologowie zalecają codzienne robienie zdjęć każdego posiłku i przekąski. Później, zanim cokolwiek innego, przewiń w dół galerii.

To przypomni ci, co jadłeś przez cały dzień i może ci pomóc nie przejadać się.

7. Zafunduj sobie

Nie ograniczaj sobie ulubionych słodyczy, wystarczy mniejsza ilość © Depositphotos.com

Pomijanie słodyczy jest najgorszą częścią diety dla wielu osób. Jednak nie musisz tego robić. Ostatnie badania pokazują, że możesz od czasu do czasu dostać trochę czekolady. Jedynym ograniczeniem jest twoje pragnienie.

Zanim zaczniesz coś słodkiego, zadaj sobie pytanie, czy naprawdę tego chcesz. Jeśli tak, nie krępuj się. Ale staraj się, aby część była umiarkowana.

8. Śpij dobrze

Śpij odpowiednio, a twoja waga będzie malała © Depositphotos.com

Naukowcy udowodnili związek między brakiem snu i przyrostem masy ciała. Dlatego śpij dobrze, aby uniknąć podjadania późno w nocy. Dorosły zwykle potrzebuje 7 do 9 godzin snu na noc. Ponadto, zmęczone ciało doświadczy zmian w hormonach, które będą stymulować twój głód.

9. Pozbądź się stresu

Stres może powodować nadwagę © Depositphotos.com

Stresujące życie może powodować wzrost masy ciała z powodu hormonu kortyzolu. Hormon może prowadzić do przejadania się. Dlatego zastanów się, co możesz zrobić, aby zmniejszyć stres w swoim życiu. Doprowadzi to do lepszego snu, zmniejszenia porcji i utraty wagi.

10. Pij wystarczającą ilość wody

Odpowiednia ilość wody jest niezbędna w diecie © Depositphotos.com

Twój mózg może często mieszać pragnienie i głód. Tak więc masz tendencję do przejadania się, gdy jesteś spragniony. Aby tego uniknąć, wypij wystarczającą ilość wody, a zobaczysz pozytywne zmiany w twoim ciele! Zalecana norma to około 2 litry płynów dziennie, ale ważne jest, aby dostosować tę ilość do swojego konkretnego stylu życia.

11. Poza zasięgiem wzroku, poza myślami

Podczas diety chowaj produkty, które mogą Ci ją przerwać © Depositphotos.com

Ukryj produkty, które mogą sabotować twoją dietę! Na przykład zamień miskę z czekoladkami na kuchennym stole z miską owoców. Lubisz jeść cukierki przed telewizorem? Nie zabieraj ze sobą pełnej paczki na kanapę.

Układaj tylko jedną porcję deseru na talerzu. Pomoże to zmniejszyć liczbę spożywanych kalorii, a Twój mózg najprawdopodobniej nie przypomni Ci o smakołykach, których nie widzisz.

12. Używaj mądrze matematyki

Redukcja porcji jedzenia może być nieodczuwalna © Depositphotos.com

Naukowcy zapewniają, że nie odczuwamy redukcji porcji o 5-10%. Zmniejszenie rozmiaru okazało się mniej traumatyczne niż konieczność uniknięcia ulubionych potraw. Więc weź sobie mniejszą płytkę lub połóż nieco mniej na talerzu, do którego przywykłeś.

Twoja ocena:

Dodaj komentarz