szefunio.pl Porady12 rzeczy, które lepiej robić w nocy zamiast w godzinach porannych
ocena ():

12 rzeczy, które lepiej robić w nocy zamiast w godzinach porannych

berlin-1571046-1920.jpg

Scarlett O'Hara mawiała: "Zastanowię się nad tym jutro". Czasami się myliła. Jest wiele rzeczy, które robimy rano, jak branie prysznica, ale badania pokazują, że lepiej jest je wykonywać wieczorem. I w końcu jest bonus, który wyjaśnia, jak możemy uzyskać dobry sen za pomocą ołówka.

Szefunio.pl zebrało 12 rzeczy, które powinniśmy robić w nocy, aby nasze poranki stały się o wiele jaśniejsze i lepsze.

12. Jedzenie mięsa lub twarogu

© depositphotos

Jeśli nie jesz kilka godzin przed pójściem spać, nie będziesz spać dobrze. Dobrze zjeść trochę mięsa lub sera, ponieważ oba produkty zawierają dużo białka i tryptofanu (aminokwasu, który przyczynia się do dobrego snu). Duża porcja warzyw nie jest dobrą alternatywą, ponieważ możesz się rozdęć.

Głód często powoduje bezsenność, a jeśli idziesz spać bez kolacji, prawdopodobnie będziesz potrzebować dużego śniadania. Poza tym trudno jest spać, gdy twój żołądek ciągle warczy.

11. Chodzenie

© depositphotos

Spaceruj przed pójściem do łóżka. Pomoże ci "przekroczyć" wszystkie zmartwienia dnia. Możesz cieszyć się ciszą i myśleć o rzeczach, które Cię niepokoją. Udowodniono również, że wieczorne spacery są dobre dla zdrowia i pomagają radzić sobie z bezsennością.

Nowe pomysły lub niezwykłe rozwiązania problemów mogą pojawić się w głowie podczas spaceru. Dlatego Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka i Jack Dorsey, CEO Twittera, lubią wieczorne spacery.

10. Nadmierne myślenie (i spisanie tych myśleń) planu działania na nadchodzący dzień

© depositphotos

Darren Hardy, autor książki pod tytułem The Compound Effect, jest pewien, że robienie planów w nocy przyczynia się do utrzymania porządku w twoim życiu. Zwykle planujemy rano, kiedy się spieszymy, w wyniku czego zapominamy o ważnych rzeczach lub przyjmujemy na siebie większą odpowiedzialność, niż możemy sobie z tym poradzić. Dokładne planowanie pomoże ci zachować spokój rano i wykonywać wszystkie niezbędne czynności krok po kroku bez marnowania cennego czasu i energii.

Twój dzienny harmonogram nie oznacza, że nie możesz improwizować. Oznacza to po prostu, że twój dzień będzie przebiegał gładko i trudniej będzie ci zejść z kursu.

9. Wywietrzenie pokoju

© depositphotos

Ciała człowieka zawierają biały tłuszcz. Bardzo często ten tłuszcz pojawia się tam, gdzie nie chcemy, aby pojawiał się najbardziej. Ale jest też inny rodzaj tłuszczu, zwany brązowym tłuszczem. Jest zaangażowany w termoregulację organizmu i działa jako źródło energii. Różne testy dowodzą, że biały tłuszcz może przekształcić się w brązowy w wyniku efektu niskiej temperatury, który poprawia metabolizm.

W nocy możemy otworzyć okno w naszej sypialni, żeby ochłodzić powietrze. Nie musisz go zamykać, dopóki nie zamarzniesz, ale wystarczy, że wpuścisz chłodne powietrze, aby brązowy tłuszcz działał szybciej i zużywał więcej energii, nawet podczas snu.

8. Przygotowanie lunchu i ciuchów z wyprzedzeniem

© depositphotos

Jeśli wszystko przygotujesz, oszczędzisz swój czas i nerwy rano. Unikasz męczącego podejmowania decyzji, będziesz pewna, że to, co chcesz nosić, jest gotowe do pracy, a będziesz miał 15 minut wolnego czasu, które możesz wydać na lekki trening lub filiżankę kawy.

Możesz również przygotować lunch wieczorem, jeśli zwykle jesz w biurze. Pomyśl o wszystkim z góry: pusta lodówka nie da ci dodatkowej energii ani dobrego humoru.

7. Uprawianie jogi i medytacja

© depositphotos

Często brakuje nam porannych ćwiczeń z powodu braku czasu. Ale to wieczorna joga pomaga uporządkować myśli i emocje, rozładowuje napięcie i przygotowuje nas do powitania następnego dnia. W dzisiejszych czasach praktyka medytacji uważności jest bardzo popularna. Poświęć przynajmniej 10 minut na kilka prostych ćwiczeń, zanim pójdziesz spać.

Wielu ludzi nie może medytować, ponieważ w ich głowach jest tyle natrętnych myśli i tyle hałasu wokół. W takim przypadku ważne jest, aby skoncentrować swoją uwagę na swojej wewnętrznej świadomości. Połóż się, zamknij oczy i pomyśl o każdej części swojego ciała: koncentrując się na niej i rozluźniając ją. Łatwiej będzie ci zasnąć po tym ćwiczeniu.

6. Wzięcie gorącego prysznica lub kąpieli

© depositphotos

Gorący prysznic rano nie jest najlepszym wyborem, ponieważ gorąca temperatura jest w rzeczywistości pomocą do spania. Robi się lepiej, jeśli masz go w nocy, ponieważ ta zmiana temperatury ciała tworzy impuls w naszym ciele, by szybciej zasnąć. Ciepła wanna to świetny sposób na radzenie sobie z bezsennością.

Gorący prysznic lub wanna przed snem ma tak wiele zalet: uspokaja nerwy, czyści zapchane pory, stabilizuje poziom glukozy we krwi, relaksuje kręgosłup i jest bardzo ważny po długim dniu pracy w biurze.

5. Czytanie czegoś, co chcesz zapamiętać

© depositphotos

Naukowcy z University of Sussex udowodnili, że czytanie jest najlepszym sposobem na relaks, ponieważ zanurzenie się w innym świecie pomaga w lepszym pozbywaniu się stresu z codziennych problemów niż herbaty i muzyki. Wystarczy poświęcić 6 minut na książkę, aby zmniejszyć poziom lęku i rozluźnić mięśnie.

W nocy mózg zapamiętuje wszystko lepiej. Fakt ten pomaga studentom, którzy uczą się w nocy, zdać egzaminy. Brak smartfonów i laptopów: używaj zwykłych książek, aby uniknąć problemów powodowanych przez światło ekranu.

4. Przed snem warto zjeść kiwi

© depositphotos

Wiele osób woli jeść owoce rano, ale są owoce, które lepiej nam jeść w nocy, jak owoce kiwi. Kilka badań pokazuje, że spożywanie 2 kiwi na godzinę przed pójściem spać w ciągu miesiąca pomaga zasnąć szybciej i spać zdrowiej. Witaminy E i C regulują połączenia nerwowe w mózgu odpowiedzialne za zdrowy cykl snu i produkcję serotoniny.

Nie zastępuj kiwi cytrynami: uzyskasz przeciwny efekt. Cytryny orzeźwiają nasze ciało i dają nam energię. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest, jeśli masz kubek ciepłej wody z miodem i cytryną.

3. Picie szklanki soku z wiśni

© depositphotos

Nowe badania przeprowadzone na Uniwersytecie Stanowym w Luizjanie wykazały, że 2 szklanki soku z wiśni pomagają spać prawie 90 minut w ciągu nocy. Rubinowe czerwone pigmenty zwane proantocyjanidynami w wiśniach zmniejszają rozpad tryptofanu i pomagają mu trwać dłużej i działają lepiej.

Jeśli nie lubisz soku z wiśni, zjedz wodorosty podczas kolacji. Według badań przeprowadzonych w Oxfordzie wodorosty zawierają dużo kwasu omega-3, który pomaga lepiej i dłużej spać.

2. Szczotkowanie włosów

© depositphotos

Mycie włosów przed snem oczyszcza martwe komórki, kurz i tłuszcz ze skóry. Lekki masaż za pomocą gładkiej szczotki pomaga transportować tlen i substancje bogate w składniki odżywcze do korzeni. Rano nie będziesz musiał szybko ubierać włosów.

Stylistka Sam Burnett, z Wielkiej Brytanii, twierdzi, że wystarczy 2-3 razy dziennie szczotkować włosy, w przeciwnym razie stają się tłuste i kruche. I według niej zasada "musuj włosy 100 razy" nie ma sensu.

1. Analizowanie dnia

© depositphotos

Przeanalizuj dzień, przypomnij sobie wszystkie dobre rzeczy, które przydarzyły ci się, pomyśl o tym, co chciałbyś zmienić, i rób notatki, jeśli masz pamiętnik. Badania pokazują, że codzienna analiza (nawet jeśli dzień pozostawia wiele do życzenia) jest bardzo przydatna. A jeśli nadal cierpisz na brak pozytywnych emocji przed snem, zrób coś przyjemnego, na przykład dla swojego kota.

Szczęście to twoja zdolność bycia szczęśliwym w tej chwili. Jutro nie jest obiecane. Większość z nas spędza wieczory z naszymi bliskimi i bliskimi przyjaciółmi. Powiedz, że ich kochasz i mówisz, że jesteś wdzięczny za wszystko.

Bonus: ołówek może pomóc poradzić sobie z chrapaniem i bólami głowy

© depositphotos

Jeśli jeden z członków rodziny chrapie , zalecamy to ćwiczenie, które wzmocni mięśnie podniebienia (ponieważ jest słabe, jeśli chrapiesz). W czasie wolnym umieść ołówek między zębami i przytrzymaj go przez 5-10 minut.

To proste ćwiczenie może również złagodzić ból głowy, ponieważ niektóre inne mięśnie się rozluźniają.

@unsplash
 

@unsplash
 

@unsplash
Jeśli zauważysz te oznaki emocjonalnego wypalenia, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to przyznać, że twoja energia jest ograniczona, że ​​nie masz 6 rąk, aby móc wszystko zrobić i że tak, jesteś zwykłą osobą, która może być zmęczona, a nie kimś, kto sprawia, że ​​wszyscy są szczęśliwi przez cały czas. Następnie:

Ustal zarządzalny harmonogram dnia i nocy. Ustaw przypomnienia dotyczące jedzenia i jeśli nie jesz, gdy jesteś zajęty, ustaw przypomnienia na telefonie. Pij wodę.
Postaraj się uprawiać więcej ćwiczeń cardio.
Jeśli odczuwasz niepokój, spróbuj wykonać ćwiczenia oddechowe. 
Zapisz się na masaż. Udowodniono, że masaż może obniżyć poziom kortyzolu - hormonu stresu.
Porozmawiaj z kimś, komu ufasz o swoim stanie psychicznym np specjalistą lub dobrym przyjacielem.
I pamiętaj, że nikt nie jest odporny na wypalenie emocjonalne. Więc nie obwiniaj się, jeśli nagle zabraknie ci energii. Spróbuj pomóc sobie tak szybko, jak to możliwe i nie zmuszaj się już do przeciążającej pracy.
Twoja ocena:

Dodaj komentarz