szefunio.pl Porady11 mitów o fitnessie, które są szkodliwe dla zdrowia
ocena ():

11 mitów o fitnessie, które są szkodliwe dla zdrowia

berlin-1571046-1920.jpg @unsplash

Jest tak wiele możliwości ćwiczeń ale często sami się gubimy, których rad należy przestrzegać, a które najlepiej zignorować. Często porady, które usłyszysz od jednej osoby, mogą być sprzeczne z radami, które usłyszysz od kogoś innego, co czasami może być dość zniechęcające.

@unsplash

To zdecydowanie nie jest prawdą. Najlepsze godziny na trening to godziny, w których czujesz się gotowy do ćwiczeń. Nie ma znaczenia, czy wolisz ćwiczyć na siłowni w godzinach wieczornych, czy wolisz biegać przed pójściem do pracy rano. Badania pokazują, że nie ma prawdziwej różnicy między treningami rano i wieczorem.

@unsplash

Krzyżówki i zagadki to nie jedyny sposób na rozwinięcie mózgu. Ćwiczenia fizyczne są przydatne zarówno dla ciała, jak i mózgu. Ćwiczenia, dzięki którym przepływ krwi jest szybszy, są lepsze niż godziny poświęcone na rozwiązywanie krzyżówek. Wykazano, że sport znacząco poprawia nastrój, funkcję pamięci i chroni przed demencją.

@unsplash

Niestety, to nie działa w ten sposób. Większość ludzi traci napięcie mięśniowe po zaledwie tygodniowej przerwie w treningu. Tak więc, nawet gdy osiągniesz rezultaty, do których dążyłeś, nie powinieneś całkiem rezygnować z ćwiczeń.

@unsplash

Nie prawda. Ludzie, którzy preferują krótkie dystanse, mają tę samą kondycję serca co biegacze maratońscy. Poza tym lekkie ćwiczenia, takie jak jogging czy nawet chodzenie, są lepsze dla ciała. Serce i układ krwionośny mogą dostosować się do twoich treningów.

@unsplash

Napoje energetyczne to nic innego jak cukier z wodą. Eksperci zalecają zamiast tego picie czystej wody i uzupełnianie energii po ćwiczeniach jedzeniem białka.

@unsplash

Jogging na świeżym powietrzu i na bieżni nie jest taki sam, nawet jeśli pokonujesz te same odległości. Bieganie pod wiatr powoduje, że bardzo ważna grupa mięśni pracuje i spala o 10% więcej kalorii niż na bieżni.

@unsplash

Jeśli jesteś naprawdę głodny po treningu, oznacza to, że coś poszło nie tak. W rzeczywistości ćwiczenia fizyczne mają tłumić głód. Działa to na poziomie hormonalnym: produkcja greliny (hormonu głodu) spowalnia się, a zwiększa się poziom leptyny.

@unsplash

To kolejny mit. Baton białkowy jest przetworzoną żywnością, która ma mniej kalorii do strawienia, więc jest mniej przydatna. Batony mogą być tylko przekąską, ale nie zastępują mąki owsianej lub innych płatków.

@unsplash

Mit, że produkty mleczne mają dużo wapnia jest bardzo przestarzały. Jednak są inne pokarmy, które są pełne wapnia. Brokuły, nasiona sezamu i szpinak stanowią świetną alternatywę dla produktów mlecznych, które nie zawsze są tak zdrowe, jak przywykliśmy wierzyć.

@unsplash

Joga nie może wyleczyć bólu pleców. Jeśli ból jest spowodowany problemami mięśni, to tak, rozciąganie i niektóre pozy mogą być bardzo przydatne, ponieważ wzmocnią mięśnie i możliwe, że ból zniknie. Ale jeśli masz bardziej poważne problemy, takie jak np przepukliny, joga może wyrządzić więcej szkody niż pożytku. W każdym razie skonsultuj się z lekarzem zanim zaczniesz ćwiczyć jogę.

@unsplash

Nie ma żadnych dowodów popierających tę tezę. Zgodnie z najnowszymi badaniami bieganie nie zaszkodzi nogom, ale w rzeczywistości czyni je silniejszymi i mniej podatnymi na obrażenia.

@unsplash

Regularne ćwiczenia są korzystne dla twojego zdrowia, ale nadmiar wszystkiego jest zły. Przetrenowanie może pozostawiać mniej czasu na naprawę mięśni, może powodować problemy ze snem, a u kobiet może przyczynić się do zaburzenia cyklu miesiączkowego. Spędź co najmniej 1 lub 2 dni odpoczynku.

@unsplash

Wygoda jaką oferuje kuchenka mikrofalowa jest niezaprzeczalna. Ale gotowanie żywności za pomocą mikrofali sprawia, że ​ jest ona mniej zdrowa. Większość zamrożonej żywności zawiera w sobie sól, a w przygotowywanych wcześniej posiłkach z mikrofali inne problemy to także brak składników odżywczych.

@unsplash

Według Natural Resources Defense Council próbki 1000 różnych marek butelkowanej wody zawierały bakterie lub chemikalia na poziomach uznanych za niebezpieczne, ponieważ mogą powodować raka lub inne choroby. Zamiast tego wybierz filtrowaną wodę lub oczyszczoną wodę z kranu.

Mamy nadzieję, że teraz pozbędziecie się niezdrowych nawyków. Chcielibyśmy usłyszeć Twoje poglądy. Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach!

Twoja ocena:

Dodaj komentarz