szefunio.pl Porady11 Fatalnych błędów, które robią nawet guru zdrowego odżywiania
ocena ():

11 Fatalnych błędów, które robią nawet guru zdrowego odżywiania

berlin-1571046-1920.jpg

Przechodząc do zdrowego stylu życia, wielu ludzi nie jest w stanie osiągnąć swoich celów. Być może powodem jest pewność, że wybrali właściwą strategię jedzenia. Ale jeśli przyjrzymy się bliżej, dowiemy się, że duża część naszej wiedzy na temat zdrowych produktów jest w rzeczywistości fałszywa.

My w Szefunio.pl wspieramy walkę ludzi w dążeniu do samodoskonalenia i chcemy pomóc im w poszerzaniu wiedzy na temat zdrowego odżywiania. W końcu rozwiążmy 11 najpopularniejszych mitów na temat zdrowego odżywiania.

1. Wybieramy produkty ekologiczne.

Ekologiczne nie oznacza zawsze zdrowe © depositphotos © depositphotos

Uważa się, że produkty ekologiczne są zdrowsze i bezpieczniejsze niż zwykłe, ale nie ma dowodów naukowych, które to potwierdzają. Podczas uprawy tych produktów rolnicy nie stosują syntetycznych pestycydów. Zamiast tego są zastępowane naturalnymi pestycydami, a ich działania niepożądane zostały źle zbadane.

Co więcej, znak "Eco" lub "Natural" na opakowaniu nie zawsze oznacza zdrowszą żywność. Czasami jest to tylko chwyt marketingowy, który służy do zwiększenia sprzedaży. Kupując te produkty, należy zwrócić uwagę na ich zawartość, pochodzenie i wygląd.

2. Preferujemy produkty bez glutenu.

Gluten nie szkodzi w diecie © depositphotos © depositphotos

Ostatnio produkty zawierające gluten zostały uznane za szkodliwe. Są ludzie, którzy naprawdę muszą trzymać się diety bezglutenowej, ponieważ zostali zdiagnozowani z celiakią. Ale tylko około 1% ludzi ma tę chorobę.

We wszystkich innych przypadkach nie ma naukowych dowodów na to, że trzymanie się z dala od glutenu poprawia nasze samopoczucie. Zgodnie z najnowszymi badaniami odrzucenie glutenu zwiększa ryzyko chorób układu krążenia, ponieważ całe ziarna są eliminowane z naszej diety.

3. Kupujemy produkty o niskiej zawartości tłuszczu.

Produkty light są szkodliwe © depositphotos © depositphotos

W dążeniu do zdrowego stylu życia wiele osób wybiera produkty o niskiej zawartości tłuszczu. Ale niewielu z nas zdaje sobie sprawę, że poprzez obniżenie poziomu tłuszczów producenci rekompensują zawartość swoich produktów innymi składnikami w celu poprawy smaku. Na przykład z cukrem, smakami, stabilizatorami i tłuszczami trans, które są szkodliwe dla naszego zdrowia.

Produkty o normalnej zawartości tłuszczu są niezbędne do zrównoważonej i zdrowej diety. Trzeba tylko wykluczyć tłuszcze z prawdziwych medycznych powodów. We wszystkich innych przypadkach wystarczające będzie obniżenie zawartości procentowej tłuszczu w produkcie.

4. Pijemy soki owocowe

Owocowe soki zwiększają apetyt © depositphotos © depositphotos

Soki owocowe zawierają dużo cukru, a jednocześnie nie zawierają błonnika pokarmowego. Może to prowadzić do zwiększenia apetytu, przejadania się i zwiększenia masy ciała. Sok nie zaspokaja ani naszego głodu, ani pragnienia. I ten fakt sprawia, że ​​niewiele różni się od słodkich napojów gazowanych.

Zamiast tego lepiej zdecydować się na cały kawałek wody owocowej lub esencji ze świeżymi owocami.

5. Jemy batony energetyczne.

Batony energetyczne zawierają cukier © depositphotos © depositphotos

Te paski są dobre na szybką przekąskę w podróży. Są sprzedawane w zdrowych i dietetycznych działach żywnościowych w supermarketach. Ale czy naprawdę są tacy zdrowi? Większość barów zawiera cukier, polewę czekoladową, karmel, sztuczne aromaty i inne dodatki. Nie różnią się od zwykłych słodyczy, jeśli chodzi o objętość cukru, podczas gdy ilość kalorii w nich jest równa pełnowartościowemu lunchowi.

Nie bądź leniwy i więcej czasu na jedzenie. Jeśli chcesz coś słodkiego, spróbuj odrobiny gorzkiej czekolady. To będzie dobre dla twojego zdrowia, a także zaspokoi twoje słodycze.

6. Wolimy jeść suszone owoce.

Kupowane suszone owoce nie zawsze są zdrowe © depositphotos © depositphotos

Przydatność lub szkodliwość suszonych owoców zależy bezpośrednio od warunków, w jakich zostały ugotowane i przechowywane. Z reguły producenci przed suszeniem przetwarzają owoce o składzie chemicznym, co pomaga przedłużyć żywotność owoców, ale zmniejsza ich korzystne cechy. Suszone owoce są dobre i zdrowe, jeśli sam je ugotujesz i osuszysz w domu. Wybierając je w sklepie, lepiej kupić te suszone owoce, które nie wyglądają atrakcyjnie, nie są błyszczące i są szorstkie w dotyku.

7. Wybieramy jajka z brązową muszlą.

Odpowiedni wybór jajek © depositphotos © depositphotos

Mit mówiący o tym, że jajka z brązową skorupą są lepsze, był popularny od dość dawna. Wielkość i kolor jaja zależy od rasy kur, a kolor żółtka mówi, co kura spożywała na lunch. Główną zasadą wyboru jaj powinny być warunki ich przechowywania i wygląd. Najbezpieczniejszą opcją są czyste jaja, bez pęknięć, które są przechowywane w lodówce.

8. Pijemy napoje sportowe.

Napoje sportowe są pełne cukru © depositphotos © depositphotos

Ze względu na ścisły związek między sportem a zdrowym stylem życia, odżywianie sportowe jest często postrzegane jako zdrowe. Napoje sportowe zawierają jednak słodką wodę sodową, a także syrop kukurydziany, sztuczne dodatki do żywności i barwniki.

Producenci napojów sportowych polecają ugasić pragnienie swoimi produktami podczas treningu. Ale te nie ugasisz pragnienia i faktycznie zmniejszysz efektywność ćwiczeń fizycznych. Napój sportowy wykonany własnymi rękami to dobry sposób na obejście tego.

9. Kupujemy produkty importowane.

Importowane owoce nie zawsze są lepsze © depositphotos © depositphotos

Wiele osób ma stereotyp, że zagraniczne produkty są lepsze od lokalnych. Czasami może to być prawda, ale nie zawsze. Na przykład spożywanie sezonowych produktów lokalnych jest zdrowsze niż te, które zostały sprowadzone z zagranicy. Jabłko, uprawiane w lokalnej farmie w warunkach naturalnych i sprzedawane natychmiast, zawiera więcej przydatnych elementów niż egzotyczny owoc przywieziony z innego kraju i przetworzone przez skład chemiczny w celu pokonania długiej podróży do kupującego. Oczywiście produkty importowane również mają pewną przewagę, ale przy ich wyborze należy zwrócić szczególną uwagę na daty składowania produktu, jego skład, producenta i importera.

10. Kupujemy muesli.

Muesli najlepiej robić samemu © depositphotos © depositphotos

Mit wokół granola (pieczone kasze i orzechy) zostały stworzone głównie przez marketerów. Wraz z włóknem i żelazem granola ma dużo cukru i trochę niezbyt przydatnego oleju, co czyni go bezużytecznym. Oczywiście, niektóre sklepy sprzedają muesli, gdzie zawartość szkodliwych elementów została zminimalizowana. Dlatego ważne jest dokładne zbadanie jej składu przy zakupie.

Zasada, że ​​najzdrowsza żywność to ta, którą sam gotujesz, działa dobrze w tym przypadku. Dlatego lepiej kupić niezbędne składniki i sam je upiec.

11. Ograniczamy ilość spożywanego jedzenia, ale zapominamy o liczeniu kalorii.

bilans kaloryczny powinien być dotrzymywany © publicdomainpictures.net © publicdomainpictures.net

Różnica między spożywaniem smażonego i gotowanego jajka polega na tym, że jajko na twardo dostarcza 66 mniej kalorii. Tak więc, jeśli zjesz 2 ugotowane jajka, będzie to 188 kalorii, czyli tylko nieco więcej niż jedno smażone jajko.

Twoja ocena:

Dodaj komentarz