szefunio.pl Jedzenie8 pokarmów, za które Twoja trzustka podziękuje Ci
ocena ():

8 pokarmów, za które Twoja trzustka podziękuje Ci

berlin-1571046-1920.jpg © Depositphotos.com

Trzustka jest ważną częścią naszego układu trawiennego. Nie tylko reguluje i neutralizuje kwaśny pokarm otrzymywany przez nasze żołądki, enzymy wydzielane przez trzustkę również pomagają w trawieniu węglowodanów, białek i lipidów. Zdrowa trzustka oznacza regulowane spożycie cukru i lepszy układ trawienny w organizmie.

Tutaj, w Szefunio.pl, przygotowaliśmy listę produktów spożywczych, za które zdecydowanie dziękuje twoja trzustka.

1. Kurkuma

Kurkuma a trzustka © Depositphotos.com

Kurkuma jest często określana jako naturalny środek przeciwzapalny, który pomaga zmniejszyć ból spowodowany pieczeniem w trzustce. Ponadto stymuluje on produkcję insuliny w trzustce, która reguluje poziom cukru we krwi i zapobiega cukrzycy.

2. Czosnek

Czosnek dla zdrowej trzustki © Depositphotos.com

Być może słyszeliście ludzi, którzy zalecali jeść czosnek i miód na pusty żołądek. Czosnek jest naturalnym antybiotykiem, a łączenie go z różnymi rodzajami żywności zwielokrotnia jego działanie. Czosnek można stosować oprócz miodu, cebuli, kozieradki itp. Wiadomo, że kombinacje te zwiększają odporność poprzez naprawianie tkanek różnych narządów wewnętrznych, w tym trzustki.

3. Szpinak

Dodaj szpinak do diety i miej zdrową trzustkę © Depositphotos.com

Wzbogacony w witaminę B i żelazo, szpinak zaspokaja podstawowe potrzeby trzustki. Żelazo pomaga zapobiegać stanom zapalnym, a witamina B odżywia trzustkę. Połącz szpinak z cebulą, aby przygotować sałatkę lub smaż z czosnkiem, aby zadowolić trzustkę. Szpinak jest wypełniony środkiem przeciwnowotworowym o nazwie MGDG (monogalaktosylodiacyloglicerol), który może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka trzustki.

4. Brokuły

Brokuły pomagają w utrzymaniu zdrowej trzustki © Depositphotos.com

Brokuły i inne warzywa kapustne, takie jak kapusta, kalafior i jarmuż są znane ze swoich właściwości, które zwalczają komórki nowotworowe w trzustce, utrzymując narządy na miarę i bez choroby. Te warzywa dostarczają łatwo przyswajalnych składników odżywczych zawierających flawonoidy, które pomagają wzmocnić mechanizm detoksykacji naszych ciał.

5. Czerwone winogrona

Czerwone winogrona a trzustka © Depositphotos.com

Czerwone winogrona zawierają resweratrol, substancję fenolową, która jest również uważana za silny przeciwutleniacz. Pomaga zmniejszyć zapalenie trzustki i niszczy również komórki raka trzustki.

Eksperci zalecają spożywać porcję czerwonych winogron raz dziennie w swojej najsurowszej formie. Ludzie decydują się również spożywać czerwone wino, aby osiągnąć te same korzyści. Jednak spożywanie go na surowo jest o wiele bardziej korzystne niż na jakimkolwiek innym etapie.

6. Słodkie ziemniaki

Dla zdrowej trzustki jedź słodkie ziemniaki © Depositphotos.com

Czy wierzysz w teorię, że jeśli jedzenie wygląda na organ w naszych ciałach, pomaga pielęgnować ten konkretny organ? Podobnie jak orzechy włoskie dla mózgu, seler dla kości i pomidory dla serca, podobieństwo słodkich ziemniaków do kształtu i koloru trzustki jest niesamowite.

Mówiąc to, słodkie ziemniaki zmniejszają ryzyko raka trzustki nawet o 50%. Stabilizuje również poziom cukru we krwi, stopniowo uwalniając cukier do krwioobiegu.

7. Oregano

Pozytywny wpływ oregano na trzustkę © Depositphotos.com

Oregano jest obiecującym sposobem leczenia zaburzeń spowodowanych utlenianiem, takich jak cukrzyca, ponieważ zawiera fenolowe przeciwutleniacze. Jeśli raporty mają być prawdziwe, oregano jest silną substancją przeciw hiperglikemiczną i jest również dobre dla twojej trzustki.

8. Dandelion

Dandelion i poprawne funkcjonowanie trzustki © Depositphotos.com

Herbata mleczna jest już znana z odtruwania wątroby i trzustki, co ostatecznie pomaga w naprawie uszkodzonych tkanek trzustki, zwiększając produkcję soków żółciowych. Ekstrakt z korzenia mniszka lekarskiego pomaga zwalczać komórki nowotworowe bez poważnego wpływu na komórki nienowotworowe.

Bonus: Wskazówki, jak utrzymać trzustkę w zdrowiu:

Porady na zdrową trzustkę © Depositphotos.com
  • Osoby ze złą trzustką lub zapaleniem trzustki powinny otrzymywać około 30-40% kalorii z tłuszczu i tylko ze źródeł naturalnych.
  • Unikaj alkoholu, jakiegokolwiek rodzaju przetworzonej żywności i oczyszczonego węglowodanu, ponieważ węglowodany działają przeciwko insulinie wydzielanej przez trzustkę.
  • Picie dużej ilości wody jest kluczem do zapobiegania chorobie trzustki, takiej jak zapalenie trzustki, ponieważ powoduje ona odwodnienie organizmu.
Twoja ocena:

Dodaj komentarz