szefunio.pl Jedzenie5 rzeczy, których nie możesz robić po jedzeniu
ocena ():

5 rzeczy, których nie możesz robić po jedzeniu

berlin-1571046-1920.jpg https://pixabay.com/

1. Prysznic

https://pixabay.com/

Musisz odczekać chociaż 30 minut po posiłku, żeby wziąć prysznic. Dlaczego? Kiedy polewasz się ciepłą wodą, więcej krwi napływa do skóry. Rezultat: Twój metabolizm zwalnia i jedzenie źle się trawi i szybciej odkłada. 

2. Picie herbaty

https://brightside.me/inspiration-tips-and-tricks/5-things-youd-better-avoid-after-a-meal-318260/

Lepiej po posiłku wypić kawę niż herbatę. Zakłóca ona bowiem wchłanianie żelaza, co może być bardzo szkodliwe dla dzieci, kobiet w ciąży albo dla osób z niedoborem żelaza. Posiłek lepiej popić kawą, która nie może być spożywana na pusty żołądek, a przy okazji przyspiesza metabolizm.

3. Drzemka

https://pixabay.com/

Jeśli masz zwyczaj ucinać sobie drzemkę po posiłku, koniecznie zmień swój nawyk. Ze spaniem po jedzeniu należy poczekać chociaż dwie godziny. Sen z pełnym brzuchem sprzyja powstawaniu zgagi, nadkwasoty żołądka oraz zaburza prawidłowe trawienie.

4. Trening

https://brightside.me/inspiration-tips-and-tricks/5-things-youd-better-avoid-after-a-meal-318260/

Obojętne jak dobrze czujesz się pojedzeniu, trening nie jest wskazany zaraz po posiłku. Mogą pojawić się w trakcie niego nudności i czkawka. Poza tym jesteś bardziej podatny na urazy i drżenie mięśni. Lepiej wybierz się na spacer, a trening zrób 2 godziny później.

5. Palenie papierosów

https://pixabay.com/

W trawienie zaangażowane są niemal wszystkie układy organizmu. Jeśli zapalisz papierosa po jedzeniu, szkodliwe substancje zostaną szybciej wchłonięte przez Twoje ciało. Ponadto tytoń hamuje wchłanianie witamin i wpływa negatywnie nawet na najzdrowszy posiłek. Kiedy musisz już zapalić, poczekaj 20 minut od zjedzenia posiłku.

Zapuszkowane owoce i warzywa

© Boarding2Now/depositphotos © yelenayemchuk/depositphotos

Producenci dodają do warzyw konserwowych sosu barbecue, ocet i innych rzeczy, które nie są naprawdę zdrowe.

Jogurt

© ronstik/depositphotos © Einladung_zum_Essen

Jogurty ze sklepów zawierają dużo cukru i białka. Ponadto nie musisz ich żuć, co powoduje wrażenie, że jesz coś lekkiego.

Pakowane płatki owsiane

© congerdesign

Każdy wie, że płatki owsiane są zdrowe, ale niewiele osób wie, że płatki, które trzeba tylko gotować przez 2-3 minuty, nie są naprawdę korzystne.
Im mniejsze płatki, tym bardziej są przetwarzane, a ich indeks glikemiczny jest wyższy, więc przyniesie dodatkowe kalorie.

2. Wszystko jest bardziej smaczne, gdy jesz z rąk.

© depositphotos

Jedną możliwą odpowiedzią jest to, że kiedy człowiek zjada gołymi rękami, robi się więcej przyjemności i w rezultacie je więcej.

1. Zbiorniki z gazowanymi napojami są strasznie brudne.

© Mike Mozart/flicr © depositphotos

Słodkie środowisko stwarza bardzo dobre warunki dla bakterii, zarazków i pleśni.

2. Jedz małe porcje jedzenia

© depositphotos
 

1. Bądź spokojny i stały

Nie spiesz się, aby wypróbować wszystkie wskazówki na raz. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wdrożenie kolejej każdego nowego tygodnia. Stopniowo, w małych krokach, osiągniesz nowy styl życia i zdobędziesz szczupłe i piękne ciało!

- Warzywa

 

Kolacja:

 

- Owoce

 

- Ryż

 

- Mięso

 

- Makarony

 

19. Żelkowe monstrum

© imgur

20.

© tjcslamdunk/Reddit
 

21.

© itsQ/Imgur
 

22.

© Marzz/Reddit
 

23.

© will_evans10199/Reddit
 

24.

© lwidh/Reddit
 
Twoja ocena:

Tagi

#niezdrowe jedzenie #codzienne przyzwyczajenia #jedzenie #złe nawyki #papierosy #herbata #sen #trening #prysznic

Dodaj komentarz

Najciekawsze

Zobacz Także

Podobne