szefunio.pl Jedzenie15 rzeczy o odchudzaniu, o których dietetycy chcą nas poinformować
ocena ():

15 rzeczy o odchudzaniu, o których dietetycy chcą nas poinformować

berlin-1571046-1920.jpg

Utrata masy ciała stała się głównym problemem większości dzisiejszej populacji. Teraz jest moda, aby wypróbować różne schematy ćwiczeń i różne rodzaje diet. Jednak nie ma wiele rzeczywistości w tym, co uważa się za prawdziwe o tych sztuczkach odchudzających. Kilka saszetek z herbatą lub pożegnanie z ulubionym jedzeniem może nie być wszystkim, czego potrzebujesz.

W Szefunio.pl zestawiliśmy kilka wyjaśnień bezpośrednio od popularnych guru odchudzających. Czas wyjaśnić wszystko o odchudzaniu.

15. Nie ograniczaj odmiany, po prostu ją zwiększ.

© Depositphotos.com

Jeśli zmuszasz się do zaprzestania jedzenia i pozbawiania się swojego ulubionego jedzenia, stanie się to w końcu powodem, dla którego sięgniesz po żywność, której pragniesz. Nie rób tego. Jak wyjaśniła Rebecca Scritchfield, RDN, autorka książki "Body Kindness": "Kiedy skupiasz się bardziej na tym, co dodajesz do swoich zdrowych wzorców żywieniowych - na przykład dodając stronę warzyw w noc pizzy - zamiast zabierać jedzenie, które kochasz, możesz za darmo się uwolnić od "szaleńców od diety". Uciszasz ciągłe myśli o jedzeniu i budujesz zaufanie swoim ciałem w bardziej pozytywny sposób.

14. Obserwuj swoje porcje.

© Depositphotos.com

Twój dietetyk mówi ci, że płatki owsiane są dobre dla ciebie. W końcu przygotowujesz go z dużą ilością masła i prawdopodobnie planujesz drugą lub trzecią porcję. Trudno powiedzieć, że zamiast tego można było zjeść burgera. Ilość, jakość i porcje są bardzo ważne. Powyższy obraz jest małym przewodnikiem przedstawiającym przybliżoną wielkość porcji w zależności od tego, jakie produkty spożywcze jesz.

13. Twoje "Ja" nie zmienia się po zrzuceniu wagi.

© Depositphotos.com

Tracisz na wadze i chcesz pokazać swoje zdjęcia przed i po znajomym. A potem przejrzysz, który plan posiłków zadziałał, co zjadłeś, itd. To, o czym zapominamy realizować i mówić innym, jest zobowiązaniem, które pokazaliśmy, aby schudnąć, i wysiłkiem, który został przez nas wprowadzony.

12. Sen nie powinien być ignorowany.

https://foto.gettyimages.com

Nie przegap tych cennych godzin snu, aby spędzić dodatkową godzinę na siłowni. Jak wyjaśniła dr Caroline Apovian: "Mniej niż 7 do 9 godzin snu na noc zwiększa stężenie hormonu głodowego i obniża poziom leptyny hormonu sytości. Brak snu zakłóca również kontrolę impulsów, przez co mniej prawdopodobne jest, że będziesz trzymać się zdrowych wyborów żywieniowych i porcji następnego dnia. "

11. Nie odchudzasz się aby wyglądać dobrze, ale czuć się dobrze.

© Depositphotos.com

Dobra dieta całkowicie zmienia styl życia, a nie tylko sposób w jaki wyglądasz. Ludzie zazwyczaj kojarzą dietę z utratą wagi, podczas gdy w rzeczywistości osoba przechodzi całkowicie zdrową zmianę.

Według Chanté Wiegand, ND, Naturopathic Doctor i dyrektora ds. Edukacji w firmie Synergy Company: "Utrata wagi to więcej niż liczba na skali. Podążanie za dietą może sprzyjać szybkiemu spadkowi masy ciała, ale zazwyczaj wyniki są ulotne i mogą prowadzić do jeszcze większego przyrostu masy ciała po wznowieniu zwykłych schematów odżywiania. Aby schudnąć na dobre, musisz przyjąć wszechstronną zmianę stylu życia, która obejmuje to, co jesz, jak przygotowujesz jedzenie i jak często poruszasz swoim ciałem. "

10. Czy śledzisz kalorie?

© Depositphotos.com

Po przyjęciu diety możesz często uważnie obserwować tę płytkę przed jedzeniem. To dlatego, że zacząłeś liczyć kalorie, które przyjmujesz.

Zgodnie z zaleceniami Sanfilippo, nie śledź każdego zjedzonego gramu, ale spróbuj śledzić ilość spożywanych kalorii. Liczenie kalorii jest właściwie bardzo ważne. W ten sposób jesteś w pełni świadomy tego, co i ile jesz, co pomaga ci szybciej osiągnąć cel.

9. Nie podążaj za stadem, mądrze wybierz swoją dietę.

https://foto.gettyimages.com

W dzisiejszych czasach wiele diet zyskuje na popularności, takich jak keto, wegańskie, paleo, niskotłuszczowe itp. Ale popełniamy błąd, uważając, że to, co działało dla innych, będzie działało również dla nas. Nie róbcie po prostu diety, bo to działa dla przyjaciela. Najpierw oceń własne ciało.

Jak wyjaśnił dr Wiegand, "To, co działa dla jednej osoby, może sprawić, że ktoś inny będzie chory lub po prostu nie będzie skuteczny".

8. Przekąski nie są tak złe, jak mogłoby się wydawać.

https://foto.gettyimages.com

Jeśli myślisz, że jedzenie pomiędzy posiłkami lub przekąskami może wpłynąć na twój ścisły plan diety, jesteś w pewien sposób w błędzie. Zdrowa przekąska spożywana podczas głodówek może zapobiec przejadaniu się podczas posiłków. Każda przekąska, która jest bogata w białko, nie tylko sprawi, że poczujesz się pełniejszy, ale także utrzymasz kontrolę nad głodem.

Jak sugeruje Fisher: "Polecam orzechy, nasiona, owoce, jogurt, paluszki serowe, popcorn z powietrzem i batoniki z cukrem".

7. Jedz kiedy jesteś głodny, a nie kiedy masz ochotę na jedzenie.

https://foto.gettyimages.com

Wiele razy nie jesteśmy w stanie przejrzeć naszych głodówek i uświadomimy sobie, że właściwie nie jesteśmy głodni, ale przechodzimy przez huśtawkę nastrojów, co powoduje pokusę jedzenia. Na przykład, kiedy jesteś znudzony, zły lub zdenerwowany, możesz poczuć się jak siedząc samemu i jedząc. Dobry dietetyk zawsze odradzi to.

Określ, czy jesteś naprawdę głodny, czy nie. Jeśli nie możesz sobie wyobrazić jedzenia marchewki, nie jesteś głodny. Dietetyczka i dietetyk Ruth Frechman wskazuje: "Chociaż zdecydowanie łatwiej powiedzieć, niż zrobić, spróbuj przerwać i zastanów się, czy jesteś fizycznie głodny przed przyjęciem pierwszego kęsa".

6. Nie bądź zbyt ostry dla siebie.

© Depositphotos.com

Możesz myśleć, że pragnienie pewnego jedzenia jest twoją słabością i po prostu nie możesz się poddać. Są nowe badania, które wykazały, że pragnienia są bardzo naturalne i że ich intensywność jest różna u różnych osób.

Jak dalej wyjaśnił Frank Greenway, MD, dyrektor medyczny w Pennington Biomedical Research Center w Baton Rouge, LA, "Teraz wiemy, kiedy ludzie są najbardziej narażeni na apetyt (wczesny wieczór) i które grupy wiekowe pragną więcej (młode kobiety pragną więcej niż starsi mężczyźni). Znajomość osobistych "czynników ryzyka" może pomóc w radzeniu sobie z głodem. "

5. Liposukcja nie jest rozwiązaniem.

© Depositphotos.com

Wiele osób w dzisiejszych czasach decyduje się na zabiegi odchudzające. Myślą, że to zmieni je natychmiast, bez konieczności wykonywania ćwiczeń i diety. Przed zabiegiem nie tylko musisz przejść określoną utratę wagi, ale także musisz ją kontrolować po operacji.

"Liposukcja może podczas zabiegu usunąć nawet kilka funtów z części środkowej, ale jest to narzędzie do rzeźbienia, a nie narzędzie do odchudzania" - mówi Joshua D. Zuckerman, MD, FACS, certyfikowany chirurg plastyczny z Nowego Jorku.

4. Nie wszystkie tłuszcze powodują otyłość.

© Depositphotos.com

Generalnie unikamy spożywania niektórych tłustych rzeczy, takich jak awokado, orzechy i produkty mleczne, myśląc, że sprawią, że będziemy grubi. Chociaż jest oczywiste, że mają one tłuszcze, są one niezbędnymi tłuszczami, które nie hamują procesu odchudzania, ale w rzeczywistości pomagają.

Jak wyjaśniła Eliza Savage, MS, certyfikowana dietetyk w Middleberg Nutrition w Nowym Jorku, "Tłuszcz jest trawiony wolniej niż węglowodany i białko, a także przyczynia się do zwiększenia sytości. Pełnotłuste produkty mleczne, orzechy i tłuszcze pochodzenia roślinnego sprzyjają utracie wagi, nie hamują jej. "

3. Zwróć uwagę na przyjmowane leki.

© Depositphotos.com

Możesz w to nie wierzyć, ale niektóre leki mogą również przyczyniać się do przyrostu masy ciała. Na przykład twoje leki przeciwalergiczne mogą odgrywać rolę. Właściwie lepiej unikać niepotrzebnych leków, a zamiast tego używać sprayów i maści, gdy tylko jest to możliwe.

Jak podaje Chandler Park, MD, założyciel CancerVisit.com na University of Kentucky College of Medicine, "Niektóre powszechne leki dostępne bez recepty mogą zaszkodzić utracie wagi. Radzę ludziom, którzy starają się schudnąć, by oszczędzać leki przeciwhistaminowe. "

2. Szybka utrata wagi nie jest tak naprawdę utratą tłuszczu.

© Depositphotos.com

Twój przyjaciel stracił wagę jak szalony i przez prawie kilka dni zamiast miesięcy! Zaczynasz czuć się urażony ich historią sukcesu.

Pokażmy jednak okno prawdy w słowach Rachel Goodman, RD, właścicielka CDN Rachel Good Nutrition, "Szybka utrata wagi, jak 10 funtów w ciągu dwóch tygodni, wynikająca z ekstremalnych ograniczeń żywieniowych, oczyszczania soku lub cięcia się całkowicie węglowodany jest głównie ze względu na utratę masy wody i masy mięśniowej, i może być bardzo niezdrowe. Ta utrata masy ciała nie jest zrównoważona i zwykle szybko odzyskuje się i powoduje cykl yo-yo, który zaburza twój metabolizm. Rzeczywiste funty, które chcesz stracić i zatrzymać funty tłuszczu - wymagają planu posiłków obejmującego wszystkie grupy żywności i nie są nadmiernie restrykcyjne, abyś mógł napędzać swoje ciało, by efektywnie spalać tłuszcz. "

1. Błonnik może pomóc szybciej schudnąć.

© Depositphotos.com

Dieta bogata w błonnik zyskuje uznanie w prawie wszystkich klinikach dietetycznych. Ludzie zaczęli wierzyć, że poprzez włączenie błonnika do diety, mogą osiągnąć swoje cele odchudzania w najszybszy sposób. Jest to jednak połowa prawdy.

Jak mówi Brooke Zigler, dietetyk: "Dodając błonnik do diety, bardzo ważne jest picie wody przez cały dzień, aby zapobiec wzdęciom. Zachęca się również do jedzenia białka z błonnikiem, które promuje uczucie sytości ".

Twoja ocena:

Dodaj komentarz